ك.ج.ك در اعتراض به سفر اردوغان به آلمان فراخوان داد

به دنبال قرار سفر رسمی اردوغان رئیس جمهور ترکیه به آلمان، ریاست مشترک کنفدرالیسم جوامع کردستان در بیانیه‌ای از کردهای مقیم این کشور خواسته است که به اعتراضات قانونی خود بخاطر استقبال از یک دیکتاتور ادامه دهند

به دنبال قرار سفر رسمی اردوغان رئیس جمهور ترکیه به آلمان، ریاست مشترک کنفدرالیسم جوامع کردستان در بیانیه‌ای از کردهای مقیم این کشور خواسته است که به اعتراضات قانونی خود بخاطر استقبال از یک دیکتاتور ادامه دهند. ك.ج.ك همچنین به دولت آلمان یادآوری کرده که استقبال از یک جنایتکار جنگی قابل قبول نیست.

 

ریاست مشترک ك.ج.ك در بیانیه ای به مهاجرت و پناهندگی بخش قابل توجهی از جمعیت شمال کردستان بخاطر کشتار و ستمگری دولت ترکیه پرداخته و می‌گوید تعداد کردهای ساکن کلان شهرهای ترکیه و خارج از کشور اکنون بیش از جمعیت کنونی در شمال کردستان یا همان باکور است.

 

این بیانیه از جمله به وجود بیش از یک و نیم میلیون کُرد در آلمان اشاره کرده که از سال ١٩۶٠ به این سو در معرض انواع فشارها گریخته و در این کشور سکونت یافته‌اند.

 

ك.ج.ك با جلب نظر به میزان خونریزی‌ها در کردستان، به ادامه سیاست کشتار توسط دولت ترکیه پرداخته و می‌گوید آنها برای از بین بردن خلق کُرد حتی داعش و النصره را استخدام کردند و به کوبانی و شنگال و عفرین فرستادند.

 

این بیانیه با اعتراض به اجابت درخواست ترکیه از سوی آلمان برای ایجاد مانع در برابر اقدامات اعتراضی می‌افزاید در کشورهای اروپایی بویژه آلمان مراکز کردها هدف حمله قرار گرفته و بعضا فعالین سیاسی کُرد به درخواست آنکارا بازداشت شده‌اند. دولت آلمان همچنین پرچم نیروهای ی.پ گ.و ی.پ.ژ که بخاطر مقاومت در برابر داعش مورد تحسین جهان قرار گرفتند را ممنوع کرده است.

 

ك.ج.ك با توهین آمیز و غیر دمکراتیك خواندن این اقدامات، از حق تجمعات اعتراضی در واکنش به خونریزی‌های صورت گرفته توسط ترکیه دفاع کرده و از کردهای مقیم اروپا و مدافعین حقوق بشر خواسته است به اعتراضات قانونی خود ادامه دهند.

 

این بیانیه همچنین از دولت آلمان خواسته است که از یک حکومت فاشیست که مانند دوران هیتلر دست به پاکسازی مخالفان زده است حمایت نکند. ك.ج.ك به دولت آلمان گوشزد کرده که نباید بخاطر تأمین منافع سیاسی و اقتصادی خود از استبداد و وجود هزاران زندانی سیاسی در زندان ‌های ترکیه چشم پوشی کند.

 

این بیانیه استقبال رسمی از اردوغان در آلمان را مساوی با استقبال از اقدامات دولت ترکیه خوانده و می‌گوید اردوغان مرتکب نسل‌کشی و جنایت جنگی شده است.