ك.ج.ك: مبارزه با منزوی ‌سازی رهبر اوجالان، مبارزه با فاشیسم است

ریاست مشترک شورای رهبری ک.ج.ک در بیانیه ای خواستار واکنش نیروهای دمکراسی‌خواه به منزوی‌سازی طولانی مدت رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان توسط حکومت فاشیست ترکیه شده است

ریاست مشترک شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کردستان در بیانیه‌ای ضمن تأکید بر ادامه مبارزه برای آزادی رهبر خلق کُرد عبدالله اوجالان، به مسئولیت نیروهای آزادیخواه در اینباره پرداخته و از سازمان منع شکنجه اروپا نیز خواسته است به منزوی سازی و اقدامات غیر انسانی علیه اوجالان در جزیره امرالی ترکیه مشروعیت نبخشد.

 

ریاست مشترک شورای رهبری ک.ج.ک در بیانیه ای خواستار واکنش نیروهای دمکراسی‌خواه به منزوی‌سازی طولانی مدت رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان توسط حکومت فاشیست ترکیه شده و یادآوری می کند که از تابستان ٢٠١۶ تاکنون هیچیک از اعضای خانواده اوجالان موفق به دیدار با وی نشده و انزوای مطلق بر زندان امرالی حاکم است.

 

در این بیانیه اشاره شده که زندانیان سیاسی دیگر در زندان امرالی نیز بخاطر این وضعیت از هرگونه ملاقات یا تماس با بستگان خود محروم بوده اند.

 

ریاست مشترک ک.ج.ک که بر غیر قانونی بودن این اقدامات ضد انسانی تأکید می کند افزوده است: نحوه برخورد با رهبر آپو نشاندهنده چگونگی تعامل حکومت ترکیه با جامعه کردهاست. بنابراین مبارزه علیه منزوی‌سازی رهبر اوجالان در عین حال مبارزه با جنگ و فاشیسم است.

 

این بیانیه همچنین به موفقیت اوجالان در اتصال جنبش کردها با نیروهای دمکراسی‌خواه دیگر پرداخته و تصریح می کند که نیروهای دمکراتیك و سوسیالیست و انقلابی اگر به منزوی‌سازی وی در امرالی اعتراض نکنند به بخشی از مسئولیت خود در مبارزه عمل نکرده‌اند.

 

ریاست مشترک ک.ج.ک در عین حال از سی‌پی‌تی، سازمان منع شکنجه اروپا خواسته است به مسئولیت خود در مورد تأمین امنیت و سلامتی رهبر خلق کرد عمل کند چرا که برخورد کنونی در واقع مشروعیت بخشیدن به شکنجه در جزیره امرالی است.