ك.ج.ك: مردم کردستان برای دفاع از عفرین قیام کنند

ریاست مشترک کنفدرالیسم جوامع کردستان در بیانیه‌ای به مسئولیت سازمان ملل و اعضای دائم شورای امنیت در کشتار عفرین اشاره کرده و در عین حال از مردم کردستان خواسته است قیام کنند.

ریاست مشترک کنفدرالیسم جوامع کردستان در بیانیەای به مسئولیت سازمان ملل و اعضای دائم شورای امنیت در کشتار عفرین اشاره کرده و در عین حال از مردم کردستان خواسته است قیام کنند.

 

ریاست مشترک ك.ج.ك هدف هجوم ائتلاف فاشیستی حاکم در ترکیه از هجوم به عفرین را نابود کردن سیستم دمکراتیك عفرین و پاکسازی کردها در این منطقه توصیف کرده و اشاره می‌کند که ترکیه به عنوان عضوی از ناتو به انواع اقدامات وحشیانه و بمباران مناطق مسکونی و قتل‌عام متوسل شده است. سازمان ملل و اعضای دائمی شورای امنیت نیز نظاره‌گر هستند و سعی می‌کنند آنچه در عفرین روی می‌دهد را جنگ میان دو کشور نشان دهند. آنها شریک این جنایت هستند.

 

ک.ج.ک با تصریح آنکه عفرین با اهدای هزاران شهید قادر به مقاومت در برابر این هجوم وحشیانه بوده است می‌گوید: روسیه که مدعی دشمنی با داعش و النصره است در یک تجارت کثیف، آسمان سوریه را بر ترکیه گشود. آمریکا به عنوان بزرگترین نیروی ائتلاف مبارزه با داعش نیز با اعلام برائت از آنچه که در عفرین روی می‌دهد به هجوم فاشیستی ترکیه مشروعیت بخشید. بدین ترتیب به ترکیه، القاعده و داعش جایزه دادند و نیروهای پیکارگر مقابل آنها را با قتل‌عام مجازات می‌کنند. این وضعیت گویای پوسیدگی و پوچی در نظم سیاسی جهانی است. 

 

این بیانیه از روسیه، آمریکا و سازمان ملل به عنوان مشوق ترکیه برای کشتار در عفرین یاد کرده و می‌افزاید: مردم عفرین 51 روز در برابر انواع سلاح‌های سنگین پیشرفته مقاومتی بی‌نظیر انجام دادەاند. در شرایط کنونی باید خلق کرد و دیگر خلق‌های جهان و اعضای دائم شورای امنیت وارد عمل شوند و جلوی قتل‌عام را بگیرند. نیروهای دمکراسی‌خواه باید قدرت خود را نمایش دهند. این یک وظیفه تاریخی است.

 

ك.ج.ك حامیان عفرین را دعوت به قیام در سراسر جهان کرده و می‌گوید: سطع این اعتراضات باید چنان وسیع شود که سازمان ملل و شورای اروپا را برای اقدام عملی در مورد عفرین تحت فشار قرار دهد. معترضان از جمله در مقابل سفارت خانەهای روسیه و آمریکا تجمع کنند و خواستار موضعگیری آنها در برابر هجوم وحشیانه ترکیه شوند.

 

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: برای جلوگیری از کشتار هزاران انسان، افرادی که می‌توانند از روژاوا و اقلیم کردستان به عفرین بروند و سپرهای انسانی تشکیل دهند. مراکز و دستگاههای حکومت اشغالگر ترکیه در اقلیم کردستان باید با قیام معترضان مواجه شوند. کردها باید از همه نیروی خود در اینباره استفاده کنند. نوروز هم نزدیک است و در میادین جشن‌های نوروزی در همه بخش‌های کردستان باید مخالفت با اشغالگری ترکیه در عفرین بیان شود.