ك.ج.ك چهارشنبه سور را به ایزدی‌ها تبریک گفت

کمیته باورداشت‌های خلق کنفدرالیسم جوامع کردستان با صدور بیانیه‌ای جشن چهارشنبه سور را به جامعه ایزدی‌ها تبریک گفت

کمیته باورداشت‌های خلق کنفدرالیسم جوامع کردستان با صدور بیانیه‌ای جشن چهارشنبه سور را به جامعه ایزدی‌ها تبریک گفت

 

در بیانیه کمیته آمده است:"جامعه ایزدیمان عید چهارشنبه سور را گرامی می‌دارد. جامعه ایزدی پس از ٧٣ بار کشتار دست‌جمعی هنوز با امید و روحیه عید چهارشنبه سور را برگزار می‌کند و این امر بسیار ارزشمند است."

 

ك.ج.ك در پیام خود به مقاومت خلق ایزدی و حملات دشمنان علیه آنها می‌پردازد:"در آگوست ٢٠١۴ خلق ایزدی هدف حملات تبهکاران داعش با حمایت دولت ترک وسرکردگی اردوغان قرار گرفتند. این حمله با هدف نابودی خلق ایزدی انجام گرفت و در صفحات سیاه تاریخ بشریت قرار گرفت. در ژانویه امسال هم رژیم جمهوری ترکیه با هدف اشغالگری به عفرین- که دارای ساکنان ایزدی است- حمله‌ور شد و در روزهای اخیر به حملات خود به جنوب کردستان شدت بخشیده است. این حملات نشان می‌دهد که دولت تروریست ترکیه برای کردها به خطری بزرگ مبدل شده است. این رژیم تروریست با مقاومت مبارزان آزادیخواه کردستان و خلق قهرمان محکوم به نابودی است. در مرحله‌ای بسر می‌بریم که خلق کُرد در حال دستیابی به دستاورهای بزرگی قرار دارد. جامعه ایزدیمان به سطحی از آگاهی و نیروهای دفاعی رسیده است که توانایی تعیین آینده خود را داراست. این امر اولین گام پیروزی است. عید چهارشنبه سور ٢٠١٨ متفاوت با جشن‌های سالهای گذشته گرامی داشته می‌شود."

 

مرحله حیاتی مبارزه

در مرحله حیاتی مبارزه بسر می‌بریم. اینکه در عرض سه سال و در چنین مرحله تاریخی، جامعه ایزدی ما به توانایی خودسازماندهی، اداره امور خود و نیروهای دفاعی رسیده باشد اهمیتی حیاتی دارد. دستاورد تحقق آینده با حفظ هویت خود از سوی خلق ایزدی، پاسخی درخور به فاشیسم اردوغان است. اردوغان و تبهکاران داعشی وی خواهان ترک خاک ایزدی‌ها از سرزمین آبا و اجدادی  و نابودی آنان بودند. داعش در شُرُف نابودی کامل قرار دارد و اردوغان هم با هدف تداوم سلطه خود از منازعات مابین روسیه و آمریکا سود می‌برد. اردوغان همچون اسلاف عثمانی به بیماری مبتلا شده است. اما در مقابل ایزدی‌ها با تکیه بر نیروهای دفاعی زنان و جوانان ، نهادها و سازماندهی خود همچنان روی پاهای خود تکیه کرده‌اند. در این عید بزرگ از تمام شهدایی که خلق ایزدی را از نابودی نجات دادند یاد می‌کنیم و در برابر مقام شامخ آنان سر تعظیم فرو می‌آوریم. معتقدیم که جامعه ایزدیمان نیک می‌دانند هنوز هم خطر کاملا رفع نشده است و با مد نظر قرار دادن این مهم تلاش‌های خود را برای تقویت هر چه بیشتر نهادهای دفاعی و سیاسی خود و همچنین ارتقای همبستگی خلق ایزدی سرعت بخشند.

 

ایزدی‌ها برای اولین بار با حزب خود در انتخابات عراق شرکت می‌کنند

جامعه ایزدی در حاله به استقبال جشن چهارشنبه سور ٢٠١٨ می‌رود که نبست به سال گذشته خطرهای کمتری آنان را تهدید می‌کند. ایزدی‌های جنوب کردستان برای اولین بار در چهارچوب حزب مختص به خود در انتخابات عراق شرکت می‌کنند. این دستاوردها اهمیت شایانی دارند و با صرف هزینه‌های گزافی محقق شده‌اند. همچنان که آشکار است آنچه جامعه را محافظت کرده و ضامن آینده و آفریننده ارزشهای آن است، آگاهی و سازماندهی می‌باشد. مبارزه برای استحکام همبستگی است. امیدواریم جشن چهارشنبه سور ٢٠١٨ به وسیله‌ای برای پیروزی‌های بزرگتری مبدل شود. آنچه که شرایط برگزاری امن عید امسال را فراهم نموده است قبل از هر چیز مبارزه ه.پ.گ و ی.ب.ش و در مجموع مبارزه تمام ایزدی‌های مقاومتگر است."

 

کمیته باورداشت‌های خلق‌ کنفدرالیسم جوامع کردستان از ایزدی‌ها خواسته است تا نسبت به مانع‌تراشی برخی جریان‌ها و سوداگری برخی احزاب با هدف کسب منافع مادی هشیار و آگاه باشند.

 

ک.ج.ک در پایان یکبار دیگر عید چهارشنبه سور را تبریک گفت و بر تداوم همبستگی با خلق و جامعه ایزدی تأکید کرده است.