ك.ج.ك: گزارش سی.پی.تی مشکوک است، مخفی‌کاری صورت می‌گیرد

ریاست مشترک شورای رهبری ك.ج.ك با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده که گزارش کمیته منع شکنجه اتحادیه اروپا-سی‌پی‌تی در رابطه با امرالی غیرطبیعی است و افزود؛ این گزارش به نگرانی‌ها در رابطه با اقدامات مخفیانه در امرالی دامن می‌زند

ریاست مشترک شورای رهبری ك.ج.ك با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده که گزارش کمیته منع شکنجه اتحادیه اروپا-سی‌پی‌تی در رابطه با امرالی غیرطبیعی است و افزود؛ این گزارش به نگرانی‌ها در رابطه با اقدامات مخفیانه در امرالی دامن می‌زند

 

ریاست مشترک شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کردستان در بیانیه‌ای به گزارش سی‌پی‌تی اعتراض کرد و آنرا گزارش مربوط به دو سال پیش [و نه اکنون] وضعیت اسارت رهبر خلق کُرد عبدالله اوجالان خواند.

 

سی‌پی‌تی بنابر درخواست رژیم ترکیه گزارشی را که دو سال پیش تنظیم کرده بود در ٢٠ مارس ٢٠١٨، یعنی دو روز پس از اشغال مرکز شهر عفرین منتشر نمود.

 

کنفدرالیسم جوامع کردستان این گزارش را "مشکوک" خواند و افزود: گزارش سی‌پی‌تی، فشار و شکنجه در امرالی را لاپوشانی و یا آنرا تحریف می‌کند.

 

در بیانیه ک.ج.ک آمده است:

"سی‌پی‌تی نتایج دیدار دو سال پیش خود از امرالی را چند روز پیش اعلام کرد. بیش از دو سال است که در ترکیه شرایط اضطراری اعلام شده است و [ساکنان] این کشور در شرایط سختی بسر می‌برند. بهمین دلیل انتشار گزارشی در رابطه با دیدار دو سال پیش تنها نشاندهنده عدم جدیت سازمان سی‌پی‌تی است."

 

ک.ج.ک در ادامه گزارش را غیرطبیعی نامیده و می‌گوید:"سی‌پی‌تی پس از دو سال تازه می‌گوید؛ الزامی است اجازه ملاقات به خانواده و وکلا داده شود.' ادای چنین خواسته‌ای پس از دو سال شایسته سی‌پی‌تی نیست. قبل از هر چیز اعلام شرایط طاقت‌فرسای زندان‌ رژیم فاشیستی همچون ترکیه پس از دو سال مشکوک و غیرطبیعی است. آیا در خلال این دو سال چه بلایایی بر سر خلق‌ها آورده‌اند؟ از سوی دولتی همچون ترکیه که با اشغال عفرین صدها غیرنظامی از جمله زنان، کودکان و سالمندان را به قتل رسانده، وضعیت دو سال پیش اکنون گزارش می‌شود. انتشار چنین گزارشی در شأن سازمان منع شکنجه اروپا نیست.

 

آنچه در امرالی روی می‌دهد لاپوشانی می‌شود

انتشار چنین گزارشی پس از دو سال هیچ ارزشی ندارد. تنها به نگرانی‌ها دامن می‌زند. آیا این گزارش برای لاپوشانی برخی اعمال منتشر نشده است؟ یا اینکه [دولت ترکیه] به سازمان مذکور اجازه انتشار چنین گزارشی را داده است؟

 

بر اساس گزارش‌های اخیر انزوا بر رهبرمان در امرالی تشدید شده و حق اولیه حیات از وی سلب می‌شود. در چنین شرایطی انتشار گزارش سی‌پی‌تی به نگرانی‌های مرتبط با لاپوشانی و مخفی‌کاری وقایع در امرالی دامن می‌زند. در وضعیتی که دشمنی رژیم نژادپرست ترکیه علیه خلق کُرد آشکارا اعمال می‌شود طبق تجربیات سابق برایمان محرز است که این خصومت و دشمنی در امرالی تحمیل می‌شود. از سی‌پی‌تی انتظار می‌رفت که در عوض انتشار گزارش مربوط به دو سال پیش، ویژگی‌های نژادپرستانه رژیم ترکیه را ببیند و به وضعیت اکنون بپردازد. افکار عمومی خلق کُرد و نیروهای دمکراسی‌خواه به سازمان منع شکنجه اعتماد ندارند و چنین گزارشی به شبهه‌ها دامن زد."

 

بیانیه‌ی ک.ج.ک، گزارش سی‌پی‌تی و عدم پذیرش مسئولیت در قبال اعمال رژیم ترکیه علیه کردها را عدم جدیت در انجام معیارهای جهانی سازمان مذکور و یا تبعیض آشکار این سازمان علیه ملت کُرد و لاپوشانی جنایت‌های ترکیه از سوی سی‌پی‌تی عنوان کرده است.

 

ک.ج.ک در بخشی دیگر از بیانیه شورای اروپا را خطاب قرار داد:"شورای اروپا از نقض حقوق بشر در ترکیه آگاه است. چشم پوشی از فشار و سرکوب [موجود در ترکیه] نشاندهنده ترجیح منافع سیاسی بجای عمل به مبانی خود است. در غیراینصورت لازم است شورای اروپا به وظایف خود عمل کند و به شکنجه فیزیکی و روانی دولت ترک در امرالی پایان دهند. خلق کُرد و نیروهای دمکراتیک از شورای اروپا می‌خواهند که به وظایف و مسئولیت‌های خود عمل کند."

 

کنفدرالیسم جوامع کردستان در این راستا زنان، جوانان و آحاد خلق کُرد و نیروهای دمکراسی‌خواه را فراخواند تا علیه مخفی‌کاری و لاپوشانی جنایت‌های دولت ترک از سوی سی‌پی‌تی و شورای اروپا بپاخیزند و فعالیت‌های دمکراتیک خود را ارتقا دهند و به سازمان‌های مذکور فشار وارد نمایند.

 

ریاست مشترک شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کردستان در پایان می‌افزاید:"کردها و نیروهای دمکراتیک آگاه باشند که رژیم فاشیست ترکیه دشمن کردهاست. خلق ما و نیروهای دمکراسی‌خواه بدون وقفه فعالیت‌های خود برای آزادی رهبر آپو را گسترش دهند."