ك.ن.ك به جمهوری چک هشدار داد؛ به ابزاری برای دیکتاتوری ترکیه مبدل نشوید

ک.ن.ک به سکوت جهانی در قبال عفرین اشاره کرده و می‌گوید:"این موضع خدمت به فاشیسم اردوغان است و بازداشت صالح مسلم بخشی از این دسیسه است. چنین اعمالی غیرقابل قبول است و تحت هر شرایطی علیه حملات و ستم‌ها ایستادگی می‌کنیم."

ک.ن.ک به سکوت جهانی در قبال عفرین اشاره کرده و می‌گوید:"این موضع خدمت به فاشیسم اردوغان است و بازداشت صالح مسلم بخشی از این دسیسه است. چنین اعمالی غیرقابل قبول است و تحت هر شرایطی علیه حملات و ستم‌ها ایستادگی می‌کنیم."

 

شورای رهبری کنگره ملی کردستان در رابطه با بازداشت ریاست مشترک سابق حزب اتحاد دمکراتیک و عضو کنونی کمیته دیپلماسی جنبش دمکراتیک در شهر پراگ بیانیه‌ای کتبی منتشر کرد.

 

ک.ن.ک تصریح کرده است که بازداشت صالح مسلم غیرحقوقی، ناحق و ظلمی آشکار است و دولت چک و اینترپُل بدین شکل در این ناحقی شریک می‌شوند.

 

ک.ن.ک بیانیه خود را با این پرسش آغاز کرد "جامعه جهانی تا چه زمانی در برابر حملات دولت ترکیه به خلق‌های کردستان، بویژه حمله به فدراسیون شمال سوریه و عفرین به سکوت خود ادامه می‌دهد؟" و افزوده است:"آرامترین منطقه در سوریه که زندگی دمکراتیک خلق‌ها و آیین‌ها در آن جریان دارد کانتون عفرین است. رژیم فاشیست اردوغان با تمام توان نظامی و گروهک‌های نظامی وابسته حمله وحشیانه‌ای را بر این ممنطقه آغاز کرده و ٣٨ روز مداوم یورش‌های فراگیر به این منطقه ادامه دارد. در این حملات تاکنون صدها غیرنظامی جان خود را از دست داده و یا زخمی شده‌اند. تعداد زیادی از قربانیان را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند."

 

ک.ن.ک ضمن اشاره به پذیرش قطعنامه آتش‌بس شورای امنیت از سوی ی.پ.گ ، ادامه حملات ارتش ترکیه را یادآوری کرده است.
 

در ادامه آمده است:"تاکنون دولت‌ها فرادست [نسبت به جنایت‌های رژیم ترکیه] سکوت کرده‌اند! بدون شک این موضع به فاشیسم اردوغان خدمت می‌کند. بازداشت صالح مسلم هم بخشی از این اعمال و تدوام سکوت [در مقابل جنایات ترکیه] است. وضعیت جاری غیرقابل پذیرش است  وما با تمام توان در مقابل یورش و ستم ایستادگی می‌کنیم."

 

بیانیه از دولت چک خواست تا فورا و بدون قید وشرط صالح مسلم را آزاد کند و مشارکت در ستمگری و خدمت به دیکتاتوری اردوغان را متوقف کنند.

 

از اتحادیه اروپا هم خواسته شد تا در ستم‌های دولت ترکیه سهیم نباشند.

 

بیانیه با این جملات پایان یافته است:"همچون همیشه خلق خویش را مخاطب قرار می‌دهیم و می‌گوییم؛ هر چه بیشتر خود را سازماندهی کنیم. اراده خود را راسختر نماییم و در برابر هر حمله‌ای مقاومت کنیم. برای تحقق آزادی رهبری مبارزه مداوم خود را در تمام عرصه‌ها ارتقا بخشیم."