ك.ژ.ك: هجوم به مادران شنبه ثابت کرد حزب حاکم ترکیه یک مافیای تبهکار است

کنفدرالیسم زنان کردستان در بیانیه‌ای هجوم پلیس ترکیه به تجمع مادران شنبه در استانبول را محکوم کرده و از مادرانی که در پی فرزندان مفقود خود می‌گردند اعلام پشتیبانی می‌کند

کنفدرالیسم زنان کردستان در بیانیه‌ای هجوم پلیس ترکیه به تجمع مادران شنبه در استانبول را محکوم کرده و از مادرانی که در پی فرزندان مفقود خود می‌گردند اعلام پشتیبانی می‌کند.

 

روز شنبه پلیس ترکیه به هفتصدمین تجمع گروه مادران شنبه در میدان گالاتاسارای استانبول حمله کرد. بسیاری مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و دهها تن هم بازداشت شدند.

 

مادران شنبه که از اعضای خانواده ناپدید شدگان قهری هستند از ٢٣ سال پیش به دنبال کسب اطلاع از سرنوشت عزیزان خود بوده‌اند که در سال‌های دهه نود میلادی سدەی بیستم، توسط نیروهای امنیتی ترکیه بازداشت شدند اما هرگز به خانه بازنگشتند.

 

اکثر آنها اعدام شده و یا زیر شکنجه جان خود را از دست داده‌اند اما حکومت ترکیه هیچوقت مسئولیت بازداشت آنها را قبول نکرده است.

 

کنفدرالیسم زنان کردستان- ك.ژ.ك در بیانیه‌ای هجوم به تجمع مادران را محکوم کرده و از عزم این گروه برای جستجوی حقیقت با وجود تهدیدها و فشارهای امنیتی تقدیر کرده است.

 

ك.ژ.ك می‌گوید حزب حاکم ترکیه با صدور فرمان یورش به تجمع مادران نشان داد که تا چه اندازه فاشیست، خودکامه و مردسالار است.

 

این بیانیه تصریح کرده که حکومت جنگ‌طلب ترکیه مرتکب انواع جنایت‌های جنگی شده و دایره جنگ را به سرکوب زنان و کودکان و نابودی محیط‌زیست هم گسترش داده است.

 

ك.ژ.ك با جلب نظر به ضرب و شتم و دستگیری امینه اوجاک، مادر ٨٢ ساله که در پی سرنوشت فرزندش بود می‌گوید حزب عدالت و توسعه یک مافیای تبهکار است.

 

ك.ژ.ك می‌گوید دادخواهی مادران به تنهایی می‌تواند بساط زورگویی حزب حاکم را برچیند.