لویس میراندا به دیدار فعالین اعتصاب کرد رفت

کارگردان و مستندساز، لویس میراندا به دیدار سیاستمدارانی رفت که برای پایان دادن به حصر عبدالله اوجالان در اعتصاب غذای نامحدود به سر میبرند

لویس میراندا فیلمساز و  مستندساز برزیلی همراه با خانواده و همکارانش به دیدار فعالین اعتصاب کرده رفت و فعالین نیز هدف خود از این اعتصاب غذا را برای میراندا و همراهانش تشریح کردند.

 

" هنوز جهان پیام اوجالان را درک نکرده است"

میراندا در این دیدار گفت"اوجالان برای رسیدن به صلح و آشتی از اهمیت بسیار برخوردار است، به نظر من جهان هنوز به خوبی پیام اوجالان را درک نکرده است و در آینده بیشتر وی را درک خواهند کرد".

 

اعتصاب کنندگان نیز اعلام کردند، "مبارزات ما تنها برای کردها نیست، چون آزادی کردها که خلقی تحت ستم هستند راه را برای آزادی سایر خلق‌ها باز خواهد کرد".

 

همچنین اعلام کردند،"اعتصاب غذا بهترین روش اعتراض نیست، زیرا ما زندگی را بسیار دوست داریم، اما خوب میدانیم اگر ما اکنون سکوت کنیم در قرن ۲۱ نیز مانند قرن ۲۰ ما را سرکوب خواهند کرد".

 

لویس میراندا از سال ۱۹۹۲ تا کنون چندین مستند تولید کرده است. در مورد کردها نیز مستندی با نام "کردهای همسایه‌ام" و "اوجالان و مسئله‌ی کرد"را کارگردانی کرده و در تلویزیون فرانسه پخش نموده است.