لیلا گووَن: تا زمانی که خواسته‌ام برآورده نشود ادامه خواهم داد

​​​​​​​لیلا گووَن که به منظور برداشته شدن انزوای اعمال شده علیه اوجالان به مدت ۴٧ روز در اعتصاب غذا به سر می‌برد گفت: "من برای یک هدف مبارزه می‌کنم. تا زمانی که تقاضایم برآورده نشود ادامه خواهم داد. چه در داخل یا خارج از زندان اقدام من ادامه خواهد یافت."

لیلا گووَن، رئیس مشترک کنگره جامعه دمکراتیک- ک.ج.ک و نماینده حزب دموکراتیک خلق‌ها-ه.د.پ از شهر حکاری، که به مدت ۴٧ روز دست به اعتصاب غذا زده است و خواستار لغو انزوای اعمال شده بر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان است، در زندان نوع اِ آمد با خانواده‌اش دیدار کرد. دختر گووَن صبیحه تمیزکان درباره وضع عمومی مادرش صحبت کرد و پیام او را به اشتراک گذاشت.

 

تمیزکان در مورد سلامت جسمی گووَن گفت: " من انتظار داشتم اوضاع او وخیم باشد ولی خیلی بد نبود. هنوز می‌تواند راه برود. اکنون انرژی کمتری دارد و کمی خسته است. او حدود ١٠ کیلو وزن کم کرده است. نشانه های بهداشت عمومی او خیلی بد نیستند. او هنوز هم می تواند نیازهای شخصی‌اش را برطرف کند. اما فشار خونش کم می‌شود و خستگی، سردرد و بی‌خوابی دارد."

 

تمیزکان گفت گووَن قوی است و روحیه بالایی دارد. "مادر من گفت که او بسیار خوشحال است که در این مقاومت به سر می‌برد. این مبارزه برای او یک هدف مهم دارد، در آرامش به سر می‌برد و قصد دارد تا تقاضایش برآورده نشده اعتصاب خود را ادامه دهد."

 

به گفته تمیزکان، زمانی که از لیلا گووَن سوال شده بود که اگر وی پس از دادگاه  دادرسی پرونده در ٢۶ دسامبر آزاد شود، اعتراض خود را به پایان خواهد رساند، گووَن گفته که حتی اگر آزاد شود به اعتصاب خود ادامه خواهد داد. تمیزکان گفت سلامت گووَن اجازه نمی‌دهد که وی در جلسه دادرسی حضور یابد.