لیلا گووَن: سال ۲۰۱۹ سالِ مقاومت خواهد بود

رئیس مشترک کنگره‌ی جامعه ی دمکراتیک-ک.ج.د و پارلمانتار حزب دمکراتیک خلق‌ها-ه.د.پ، که از ۵۵ روز پیش برای پایان دادن به حصر عبدالله اوجالان رهبر خلق کرد، در اعتصاب غذا بسر می‌برد، به مناسبت سال نو میلادی پیامی را منتشر کرد

متن پیام لیلا گوون:

جوامع هنگامی که وارد سال نو می‌شوند، آرزو می‌کنند خواسته‌هایشان عملی شود. درخواستها بر اساس جوامع مختلف متفاوت است. کردها که از قدیمیترین خلقهای خاورمیانه هستند، تنها یک درخواست دارند و آن هم آشتی و صلح همیشگی است. همگان خواهان آشتی عمومی هستند. برای رسیدن به این هدف هم در حال مبارزه هستند.

 

در ابتدای سال ۲۰۱٨ قلب خلق کرد در عفرین تپید. در ابتدای سال ۲۰۱۹ نیز دل آنها در کوبانی می‌تپد. اما با این حال قبل از پایان سال ۲۰۱٨ به حصر اوجالان پایان داده نشد. با حصر اوجالان همه‌ی خلق کرد منزوی شده است.

 

رنجها تغییر پیدا نکردند، بلکه بیشتر هم شدند. زنان باز هم قربانی خشونت مردان شدند، زندانها پر شدند، بی‌عدالتی ادامه دارد. اما زندانیها مقاومت می‌کنند. با هدف پایان حصر خلق در حال مقاومت است. زندانیان بیمار با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند.

 

در سال ۲۰۱٨ فشارها و حملات قدرتهای فاشیستی آ.ک.پ و م.ه.پ ادامه داشت. اراده‌ی خلق کرد زندانی شد. به جرم باورهای متفاوت بسیاری محاکمه شدند. اما علی‌رغم اینها در انتخابات ۲۰۱٨ پیروزی با ارزشی به دست آمد. احساس بسیار خوبیست که ما با مقاومت وارد سال نو می‌شویم. این به ما مژده می‌دهد که مقاومت در سال جدید نیز ادامه خواهد داشت. ما می‌توانیم با مقاومت حصر را در هم بشکنیم.

 

سال ۲۰۱۹ سال آزادی خواهد بود. سال پیروزی دمکراسی خواهد بود. با امید آنکه در این سال گرسنگی، بیکاری، تجاوز به کودکان گرفتن و زندانی کردن پایان یابد. من سال نو مقاومتگران را تبریک می‌گویم. سال نو سال پیروزی مقاومت خواهد بود.