لیلا گوون توطئه‌ی ۱۵ فوریه را به خوبی درک کرده است

دیلان سپرتی عضو شورای رهبری ک.ژ.ک در گفت‌وگویی با خبرگزاری فرات، توطئه‌ی بین‌المللی ۱۵ فوریه را تحلیل و با اشاره به ایستادگی بیست ساله‌ی رهبر آپو و خلق کرد در مقابل اهداف آن، به ارزیابی اعتصاب غذای لیلا گوون پرداخت

دیلان در این گفت‌وگو اظهار داشت که لیلا گوون با این اعتصاب غذا پیام مهمی را ارسال کرده است تا ما دوستی سطحی با رهبر آپو را نقد کنیم.

 

دیلان سپرتی در ابتدای سخنان خود با اشاره به سوءقصد سال ۱۹۹۶ علیه رهبر خلق کرد، عبدالله اوجالان اظهار داشت: توطئه‌ی بین‌المللی، از  سال ۱۹۹۶ در دمشق آغاز و تا به کنون نیز ادامه دارد. آن زمان رفیق زیلان در مقابل تهدیدات علیه رهبر آپو به عملیاتی فدایی دست زد. بعد از توطئه‌ی دولت‌های غربی و ترکیه در سال ۱۹۹۹ فعالیتهایی تحت عنوان نمی‌توانید روز ما را تاریک کنید شروع شد. ما یاد و خاطره‌ی تمامی شهدای آن دوره را که بدن‌های خود را به سپر آتشی برای رهبر آپو تبدیل کردند، گرامی می‌داریم.

دیلان سپرتی در ادامه افزود: حصر رهبر آپو، حصر و انزوایی است که علیه تمامی خاورمیانه، جامعه و اخلاق و سیاست تحمیل شده است. دیلان با اشاره به نقش خائنان در توطئه‌ی بین‌المللی گفت: اکنون نمی‌توانیم از پایان دادن به توطئه سخن بگوییم. در تاریخ کردها خیزش و مقاومت‌های بسیاری را می‌بینیم، در طول این تاریخ هیچ کس نتوانست مانع از خیزش کردها شود، اما خائنان در تمامی این برهه‌ی طولانی تاریخی به دشمنان کرد پیوستند. کردها دستگیر شدند، کشته شدند. خیانتکارانی وجود دارند که کرد خواندن آن مایه‌ی شرم است، اما در توطئه‌‌ای که علیه رهبر آپو انجام شد نقش داشتند. این افراد دشمنان کردها هستند، دشمنان بشریت هستند.

 

انتقاد از دوستی سطحی با رهبر آپو لازم است

دیلا سپرتی در ادامه افزود: از روز دستگیری رهبر آپو تا به امروز جنبش آزادیخواهی حزب کارگران کردستان و جنبش زنان در بسیاری از مواقع به این توطئه‌ پاسخ داده‌اند، اما این پاسخ‌ها همچنان کافی و بسنده نبوده‌اند. رهبر آپو نیز اظهار داشته بود که به دلیل فقدان دوستی عمیق و دوستی ریاکارانه دستگیر شده است. دوستی تعمیق نیافته‌ی ما به معنای عدم درک رهبر آپو بود. دوستی ریاکارانه نیز تسلیم کردن رهبر آپو به توطئه گران بود. از همین رو باید جنبش آزادیخواهی و خلق کردستان با رهبر آپو به دوستی راستین دست زده و نسبت به دوستی سطحی با رهبر آپو انتقاد کنیم. هزاران نفر خود را برای رهبر آپو فدا کرده‌اند و خود را به سپری برای وی تبدیل کردند. آنچه که تا کنون ما را پر طراوت و زنده بر سر پای قرار داده است، خط این شهدا است.

 

اقدام لیلا گوون پیامی حیاتی به همراه دارد
دیلان سپرتی عضو شورای رهبری ک.ژک  به ارزیابی فلسفه‌ی رهبر آپو برای آزادی زنان پرداخته و اظهار داشت: توطئه‌ای که علیه رهبر آپو انجام شد توطئه‌ای است که علیه تمامی زنان انجام شده است. دیلان با اشاره به اعتصاب غذای لیلا گوون ریاست مشترک ک.ج.د و نماینده‌ی جولمرگ از لیست حزب دمکراتیک خلق‌ها در پارلمان گفت: مرحله‌ای که رفیقمان لیلا گوون برای آزادی رهبر آپو آغاز و بدن خود را به سپری تبدیل کرده است بسیار حایز اهمیت می‌باشد. لیلا خود گفته است: من نسبت به دوستی سطحی‌ام با رهبر آپو خود را انتقاد می‌کنم که باعث دستگیری رهبر آپو شده است. لیلا توطئه‌ی ۱۵ فوریه را به خوبی درک کرده است. لازم است بیش از پیش قدرتمندانه‌تر از اقدام لیلا و تمامی کسانی که دست به اعتصاب غذا زده‌اند حمایت نماییم. به تمامی کسانی که در این اعتصاب غذا برای رفع حصر رهبر خلق کرد شرکت کرده‌اند درود می‌فرستیم، لیلا گوون با این اقدام پیام بسیار مهمی را به ما ارسال کرده است؛ از همین رو لازم است تا مبارزات خود را هر چه بیشتر تقویت کرده و آن را بسط و گسترش دهیم، نسبت به دوستی سطحی انتقاد کنیم. ما بیش از هر زمان دیگری قدرتمندانه‌تر مبارزاتمان را پیگیری خواهیم کرد.