لیلا گوون: من به پیروزی اعتصابها باور دارم

​​​​​​​زنان حزب جنبش تلاشگران و فمنیستهای ترکیه به دیدار لیلا گوون رئیس مشترک ک.ج.د و پارلمانتار دمکراتیک خلقها در شهر آمد رفتند

هیئت زنان حزب جنبش تلاشگران و فمنیستهای ترکیه به دیدار لیلا گوون که مدت ۱۱۲ روز است با هدف پایان حصر اوجالان در اعتصاب غذا به سر می‌برد، رفتند. در میانه‌ی این دیدار گوون گفت،" تا حصر پایان نیابد ما نمی‌توانیم در مورد چیز دیگری گفتگو کنیم. من به پیروزی این اعتصابها باور دارم."

 

گوون اعلام کرد، فعالیتهایی که با هدف حمایت از اعتصابها انجام می‌شود، به آنها نیرو می‌بخشد. وی گفت،"تا مسئله‌ی کرد در این کشور حل نشود، ما نمی‌توانیم در مورد مسائل دیگر مذاکره کنیم. در ترکیه مسائل بسیاری وجود دارد که همه با هم مرتبط هستند."

 

"تا حصر پایان نیابد، ما نمی‌توانیم در مورد مسائل دیگر مذاکره کنیم. به همین دلیل باید فورا حصر پایان یابد. با حمایت شما این فعالیت را گسترش داده است. ما امروز اینجا هستیم، اما ممکن است در آینده رفقای دیگر به این مقاومت ادامه دهند. آنچه اهمیت دارد پشتیبانی از آن است. به همین دلیل من حمایتها را بسیار مهم می‌دانم."

 

لیلا گوون در ادامه گفت، وی به پیروزی اعتصابها باور دارد. وی گفت:"حکومت آ.ک.پ و م.ه.پ نمی‌تواند بیشتر از این سکوت کند. هیچ چیزی برای از دست دادن نداریم. ما قربانی شدن را پیش بینی کردیم آنگاه دست به مقاومت زدیم. من به همه چیز فکر کردم آنگاه اعتصاب را آغاز کردم. در این مقاومت امکان مرگ هم وجود دارد. در حقیقت من می‌دانم که مقاومت من راه را برای زندگی باز می‌کند. شما به حمایت خود ادامه دهید این مقاومت خیلی وقت است که پیروز شده است."

 

"ما باید بدانیم همگان منزوی شده‌اند"

گوون به حمله‌ی ۱۵ فوریه علیه پارلمانتارن ه.د.پ که می‌خواستند راهپیمایی کنند و همچنین به محاصره‌ی خانه‌اش توسط پلیس اشاره کرد و گفت:"حکومت مدتهاست در مقابل مقاومتگران درمانده شده است. انقلابیون هر زمان مقاومت را گسترش داده باشند و قیام بزرگی را ترتیب داده باشند، آنگاه این نیروها ناچار به اقدام شده‌اند. ما نباید فلسفه‌ی چگوارا را فراموش کنیم. اگر در کشوری انقلابی هم روی دهد، در قبال انقلاب به کشور دیگری خواهد رفت. درست است که اوجالان منزوی شده است، اما ما باید بدانیم که همه منزوی شده‌اند."

 

"من به پیروزی باور دارم"

لیلا گوون گفت:"چگونه میتوان فاشیسم را در هم شکست؟ این اعتصابها حد و حدود حصر را در ترکیه مشخص کرده است. در زندانها در حد زیادی حقوق بشر نقض می‌شود. مقاومت در زندانها وجود دارد. رفقایمان با مقاومت خود همه‌ی سیاستهای منع کننده را شکست دادند. من به پیروزی این مقاومت باور دارم."