مادران آشتی روژهلات: همانند درخت بلوط هستیم که حتی روی سنگ جوانه می‌زنیم

مادران آشتی روژهلات در مورد حوادث روز شنبه ۱۷ شهریور/ ٨ سپتامبر بیانیه‌ای کتبی منتشر کردند

مادران آشتی روژهلات در مورد حوادث روز شنبه ۱۷ شهریور/ ٨ سپتامبر بیانیه‌ای کتبی منتشر کردند

 

در بیانیه‌ای که مادران آشتی روژهلات منتشر کرده‌و یک نسخه از آن به خبرگزاری فرات رسیده آمده است:

"چنین روز سیاهی اولین بار نیست که در تاریخ کردستان رخ می‌دهد. در طول تاریخ کشتار و هجوم و جنایت بر علیه خلق ما همانند فریضه‌ای بر گردن اشغالگران بوده است. آنها نمی‌توانند آزادی‌خواهی‌، مبارزه و مطالبه‌ی حقوق مشروع خلق ما را بپذیرند. به همین دلیل در چنین روزی بعد از دیدار با رؤسای روسیه‌ی منفعت طلب، همزمان سه جوان کُرد در تهران اعدام شدند، به کردها در قامشلو یورش می‌برند و به مقرهای هر دو حزب دمکرات در کویه حمله می‌شود، همچنین خبرهایی در مورد حمله به گریلاهای پژاک در روژهلات وجود دارد، اینها همه نتیجه‌ی یک نقشه ی شوم است.

 

در توافق جدید اشغالگران بر علیه میهنمان، با هم دوست و متحد هستند

 

قبل از هر چیز به دشمنان اعلام می‌کنیم که دست از شهید کردن فرزندان ما بردارید، دست از عزادار کردن مادران ما بکشید، دیگر بس است! خلق کُرد نه با انفال و حملات شیمیایی و نه با اعدام و موشک باران به پایان نمی‌رسد و هرگز در راه آزادی یک قدم به عقب بر نمی‌گردد. ما همانند درخت بلوط هستیم که حتی روی سنگ جوانه می‌زنیم. ما همانند فرزادها و فرهادها و لیلاها و زانیارها زنده‌ایم.

 

ما مادران آشتی روژهلات کردستان جنایات حکومت جمهوری اسلامی را محکوم می‌کنیم و به مادران شهدا و همه‌ی مادران و خلق کُرد تسلیت می‌گوییم، ما خود را شریک غم آنها می‌دانیم. امیدواریم دیگر خون بی‌گناهی به زمین ریخته نشود و مادری داغدار نگردد و سرزمینی زخمی نشود."