مادران آشتی شرق کردستان در شهر آمَد: تا آزادی اوجالان به مبارزاتمان ادامه خواهیم داد

مادران آشتی روژهلات به آمد رفتند و با رئیس مشترک ک.ج.د لیلا گوون که علیه حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان دست به اعتصاب غذا زده است دیدار کردند. مادران در این دیدار اعلام کردند، تا آزادی اوجالان به مبارزات خود ادامه خواهند داد.

لیلا گوون رئیس مشترک ک.ج.د مدت ۱٨۶ روز است که علیه حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان دست به اعتصاب غذای نامحدود و بازگشت‌ناپذیر زده است. مادران آشتی روژهلات کردستان برای دیدار با وی به آمد رفتند. مادران پس از دیدار با لیلا گوون بیانیه‌ای منتشر کردند. در کنار مادران آشتی روژهلات، پارلمانتار آمد ه.د.پ صالحه آیدنیز و فعال جنبش زنان آزاد عایشه گوکان و تعداد دیگری از شهروندان حضور داشتند.

 

"یک زن کرد پیشاهنگی مبارزات را به عهده دارد"

به نمایندگی از مادران روژهلات سنور حسینی به سخنرانی پرداخت. وی گفت،"ما از طرف مادران آشتی روژهلات کردستان به اینجا آمدیم. به دلیل مشکلات و فشارها تعدادی از مادران نتوانستند در اینجا حاضر شوند. لیلا گوون با مبارزات خود پیشاهنگی زنان را بر عهده دارد. لیلا گوون یک زن کرد است. او به عنوان یک زن کرد پیشاهنگی مبارزات را به عهده گرفته است. مبارزات لیلا گوون برای مادرانی که فرزندان خود را فدا کرده‌اند بسیار بامعنی و مهم است. باید همه‌ی زنان کرد از این مبارزات و مقاومتها حمایت کنند. در مبارزات آزادیخواهانه‌ی خلق کرد زنان همیشه پیشگام بوده‌اند. این مبارزات با دست زنان آغاز شد و با دست زنان به اوج رسید.

 

"تا آزادی اوجالان ما به مبارزاتمان ادامه خواهیم داد"

حسینی از همه خواست تا از اعتصاب غذای فعالین حمایت کنند. وی گفت، " باید مدتها پیش حصر پایان می‌یافت. برای پایان دادن به حصر همه باید مبارزه و تلاش کنند. تا آزادی آقای اوجالان ما به مبارزاتمان ادامه خواهیم داد."

 

مادران روژهلات سپس به دیدار شهرداران کلانشهر آمد و دفتر حزب دمکراتیک خلق‌ها- ه.د.پ آمد رفتند.