مبارزان شنگال در سالروز قتل‌عام خلق ایزدی مراسمی نظامی برگزار کردند

نیروهای ی.ب.ش/ ی.ژ.ش در تجلیل از شهدای قتل‌عام ٣ آگوست مراسمی را در کوهستان شنگال برگزار کردند. در مراسم از حکومت عراق و نیروهای ائتلاف بین‌المللی خواسته شد تا خودمدیریتی دمکراتیک شنگال به رسمیت شناخته شود

نیروهای ی.ب.ش/ ی.ژ.ش در تجلیل از شهدای قتل‌عام ٣ آگوست مراسمی را در کوهستان شنگال برگزار کردند. در مراسم از حکومت عراق و نیروهای ائتلاف بین‌المللی خواسته شد تا خودمدیریتی دمکراتیک شنگال به رسمیت شناخته شود

 

با شرکت صدها مبارز شنگال، فرمانده‌های ارتش عراق و برخی از ساکنان شنگال قبل از ظهر امروز مراسمی در یادبود شهدای قتل‌عام سوم آگوست ٢٠١۴ برگزار شد. تعدادی از ساکنان منطقه در این مراسم شرکت کردند و پیام مرکز دفاع خلق- ن.پ.گ قرائت شد.

مراسم پس از اعلام یک دقیقه سکوت در پاسداشت شهدای راه آزادی خلق ایزدی آغاز شد.

 

فرمانده ی.ژ.ش آخین شنگالی طی سخنانی از قربانیان قتل‌عام و مبارزانی که برای محافظت از خلق ایزدی جان خود را فدا کرده‌اند تجلیل کرد.

آخین گفت:"زمانی که بشریت و وجدان در شرف نابودی بود هیچ نیرویی گامی برای جلوگیری از جنایت برنداشت. تنها نیروهای ه.پ.گ/یژاستار، ی.پ.گ و ی.پ.ژ بودند که با صرف هزینه فراوان خلقی را از نابودی نجات دادند. همه به این امر آگاهیم و آنرا با چشمان خود دیده‌ایم."

 

فرمانده ی.ژ.ش عقب‌نشینی گریلاهای پ.ک.ک از شنگال را یادآوری کرده و گفت:"آنان تا اخرین قطره خون خود را نثار آزادی خلق ایزدی کرده و جان خود را سپر بلای ما کردند. آنها به کوهستان‌های آزاد برگشتند، اینگونه شهدا و خلق را به ما سپردند. ما همچون نیروهای ی.ب.ش و ی.ژ.ش هم از خلق خود محافظت می‌کنیم و هم از میراث شهیدان پاسداری خواهیم کرد. آنانی که در این سرزمین جان باخته‌اند نه تنها از ما بلکه از ارزشهای انسانی دفاع کرده‌اند، شهدای آزادی عراق هستند."

 

آخین شنگالی در ادامه از نیروهای بین‌المللی و حکومت عراق خواست تا قتل‌عام ایزدی‌ها را به رسمیت بشناسند و افزود:"برای ممانعت از تکرار جنایتی اینچنینی علیه خلق ایزدی ما همچون ی.ب.ش و ی.ژ.ش در برابر هرگونه حمله‌ای ایستادگی خواهیم کرد و پاسخ شایسته‌ای به مهاجمان می‌دهیم. ما انتقام مادران، فریاد کودکان و زنان اسیر در چنگال داعش را خواهیم گرفت. پیمان خود با خلق ایزدی را تجدید می‌نماییم و از دولت عراق و نیروهای بین‌المللی می‌خواهیم به خودمدیریتی دمکراتیک شنگال اذعان کنند."

 

ن.پ.گ: تدابیر لازم اخذ شوند

در ادامه مراسم پیام قرارگاه مرکزی دفاع از خلق قرائت شد. ن.پ.گ با تجلیل از شهیدان قتل‌عام به جامعه ایزدی، مبارزان ی.ب.ش/ی.ژ.ش درود فرستاده و افزود:"برای جلوگیری از تکرار فجایع لازم است که تدابیر لازم اخذ شوند. اگر چه روز سوم آگوست روزی سیاه برای ماست اما همزمان این روز را می‌توان روز مقاومت هم نامید. ی.ب.ش در روزهای اوج جنگ در برابر داعش تأسیس شد. در حین حمله‌های وحشیانه تبهکاران، مقاومتی تاریخی بر مبنای اندیشه‌های رهبر آپو شکل گرفت. مقاومت آزادیخواهانه هم به آزادی شنگال انجامید و هم مانع قتل‌عام بزرگی علیه خلق ایزدی شد."