"مبارزان کرد در عمل حرف آخر را می‌زنند"

​​​​​​​یک فعال سیاسی روژهلات کردستان می‌گوید: رژیم سرمایه‌داری برای از بین بردن ایدئولوژی کرد آزاد، اوجالان را دستگیر نمود، اما اوجالان اثبات کرد که کردها غیرقابل خرید و فروش هستند. مبارزان کرد در عمل دیگر حرف آخر را می‌زنند

بسه شاماری فعال سیاسی روژهلات کردستان و عضو شورای مدیریت پلاتفرم دمکراتیک جنبشها و خلقهای ایران در مورد سالگرد توطئه‌ی بین‌المللی ۱۵ فوریه و همچنین سیاستهای این سیستم بر ضد خلقهای منطقه و مقاومت خلق کرد با آژانس خبری روژنیوز مصاحبه‌ای انجام داده است.

 

"اوجالان روح تازه‌ای به جسم کردها دمید"

بسه شاماری در ابتدا در مورد اهداف توطئه بر ضد اوجالان گفت: "جهان سرمایه‌داری برای نجات از بحران خاورمیانه و با هدف خشکاندن ریشه‌ی ایدئولوژی کرد آزاد، رهبر این جنبش را که توانسته بود روح تازه‌ای به کالبد کردها بدمد، دستگیر کرد.

 

"اوجالان یک رهبر جهانی است"

شاماری در ادامه‌ی سخنانش به گسترش افکار و اندیشه‌های اوجالان اشاره کرد و گفت: اندیشه‌‌های اوجالان در دانشگاههای اروپا تدریس می‌شود، همچنین حضور اینترناسیونالیستها در میان صفوف گریلا، اثبات میهکند که اوجالان تنها رهبر خلق کرد نیست بلکه یک رهبر جهانی است.

 

"این بار مبارزان کرد در میدانها حرف آخر را می‌زنند"

شاماری به تلاشهای سیستماتیک برای ذوب خلق کرد اشاره کرد و گفت: اوجالان با تئوری و فکر بشردوستانه‌ی خود و با استفاده از شعار آشتی و زندگی مسالمت‌جویانه ملتهای دمکراتیک، یک بار دیگر خلق کرد را زنده کرد. با آموزش سیاسی در مسائل گوناگون، سبب شد تا خلق کرد خط سوم را در پیش گیرد و به امپریالیسم و سرمایه داران ثابت کند که قابل خرید و فروش نیست و این بار جنگاوران کرد در میدانها حرف آخر را میزنند.

 

شاماری در بخش دیگری از سخنانش گفت: به اسارت گرفتن اوجالان به اسارت گرفتن هر چهار بخش کردستان است. برای ایجاد صلح در منطقه غیر از آزادی اوجالان راه دیگری وجود ندارد.

 

بسه شاماری در پایان سخنانش به اعتصاب غذاها با پیشاهنگی لیلا گوون برای پایان حصر اوجالان اشاره کرد و همبستگی با آن را یک وظیفه‌ی انسانی دانست. وی حمایت جهانی از این حرکت را ضروری میداند.