مبارزان ی.پ.ژ روز جهانی زن را گرامی داشتند

به مناسبت هشتم مارس (روز جهانی زن) صدها مبارز زن عضو یگان‌های مدافع زنان طی مراسمی شایسته در منطقه جزیر یاد و خاطره زنان پیشاهنگ آزادی زنان را گرامی داشتند

در منطقه جزیر روژاوای کردستان صدها مبارز و فرمانده یگان‌های مدافع زنان جشن ٨ مارس روز جهانی زن را گرامی داشتند. 

 

آخین نوجان، روژدا فلات، اَوین عفرین و لیلا واشوکانی فرمانده‌های ی.پ.ژ در مراسم روز جهانی زن شرکت کردند. مراسم با سان نظامی مبارزان آغاز شد. سپس آخین نوجان در سخنانی ٨ مارس را به تمام زنان جهان، رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان و در شخص لیلا گووَن به تمام شرکت کنندگان در اعتصاب غذا و مبارزان زن تبریک گفت.

 

آخین نوجان با اشاره به اهمیت برگزاری جشن‌های ٨ مارس در این برهه گفت:"به نمایندگی از نیروهای مدافع زن بیش از شش سال است که در برابر تبهکاران داعش مبارزه‌ای بزرگ را به انجام می‌رسانیم. آن نیرویی که با سبعیت خویش تمام دنیا را تهدید می‌کرد اکنون از سوی نیروهای زنان در حال نابودی است. با نابودی داعش مبارزه در عرصه دفاعی را به پایان نمی‌رسانیم. زیرا هنوز هم رویکرد‌های نابودگر و اشغالگر بر زنان وجود دارند. بینشی که قتل زنان را مشروع می‌گرداند مهم‌ترین دلیل تداوم مبارزه ماست. ما نیرو، انگیزه و الهام مبارزه خویش را از تجارب زنان مقاومت‌گر در تاریخ کسب کرده‌ایم. میراثی که سرشار از مقاومت است و امروز یکبار دیگر از سوی لیلا گووَن و رفقای وی در اعتصاب غذا تجلی یافته است. مبارزه زنان در جهان و کردستان برای ما زمینه تقویت جنگ خوددفاعی است."

 

نوجان با اشاره به وظایف مرحله آتی گفت:"لازم است مبارزه را خطمشی روزانه خود قرار داده و دستاوردهای همیشگی را برای زنان محقق کنیم. وظیفه اصلی ما در این مقطع چنین است. به مناسبت ٨ مارس همه زنان را به همبستگی و مبارزه مشترک در برابر نظام پدرسالاری فرامی‌خوانیم. ما باید مبارزه خود را گسترش دهیم و نیروی دفاعی خویش را ارتقا دهیم."

 

نوجان در خاتمه یک بار دیگر روز جهانی زن را به همه زنان آزادیخواه و مبارز تبریک گفت.

 

مبارزان پس از مراسم نظامی جشن روز جهانی زن را برگزار کردند و سپس به شادی و پایکوبی پرداختند.