محمود سنگاوی: مقاومت مبارزان در عفرین افتخاریست برای خلق کُرد

٢٣ روز از حمله دولت غاصب ترکیه و مزدورانش در برابر کانتون عفرین شمال سوریه می گذرد

٢٣ روز از حمله دولت غاصب ترکیه و مزدورانش در برابر کانتون عفرین شمال سوریه می گذرد.

 

محمود سنگاوی گفت:" مقاومت مبارزان و شهروندان عفرین در برابر ارتش ترکیه افتخاریست ستودنی برای خلق کُرد. ای کاش کفش‌های شهید"اویستا خابور" را داشتم و آن را در موزه‌خانه نگهداری می‌کردم".

 

محمود سنگاوی فرمانده محور منطقه گرمسیر نیروهای پیشمرگ طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری روژ اعلام کرد:" حمله به عفرین به مثابه حمله در برابر کرکوک، خانقین و شنگال است. دشمنان کرد می دانند که این خلق بسوی آزادی گام می‌گزارد و حملات همه جانبه خود را در برابر کانتون عَفرین انجام می دهند.

 

نمی‌توان گفت که حمله به عفرین آخرین حملات در برابر خلق کرد است، بعد از آن نوبت به سلیمانی و هولیر و مناطق دیگر می رسد. متاسفانه ابرقدرت‌ها از این جنایات چشم پوشی می کنند  و نمی خواهند که قتل عام در برابر خلق کرد را مشاهده کنند".

 

سنگاوی در ادامه افزود:"مقاومت مبارزان و شهروندان در کانتون عفرین افتخاریست برای خلق‌مان، من همیشه می گویم که ای کاش کفش‌های "اویستا خابور" را داشتم و آن را در موزه‌خانه‌ای نگهداری می کردم. ایشان اثبات نمودند که زنان کُرد هرگز تسلیم دشمنان نمی‌شوند و مقاومت و مبارزه بی‌همتای زنان را به تمام جهان نشان دادند.

 

مبارزان نیروهایی قدرتمند و مقتدر هستند که در برابر نیروهای ناتو مبارزه می‌کنند. پیشرفته‌ترین تسلیحات به روز دنیا در برابر آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما آن‌ها خود را به سپری در برابر دشمنان برای حفظ  خلق، خاک و هویتشان بدل کرده‌اند".