مدیر مرکز اولف پالمه: مطالبات اعتصاب کنندگان قانونی و مشروع است

آنا ساندستروم مدیر مرکز اولف پالمه با بیان اینکه خواسته‌های اعتصابگران غذا برای پایان دادن به حصر مشروع و قانونی می‌باشد از مطالبات آنان حمایت کرد

آنا سوندستروم مدیر مرکز بین المللی اولف پالمه ضمن اشاره به انتخابات محلی ۳۱ مارس/۱۰ فروردین نتایج کلانشهر‌ها را نشانه شکست اردوغان و پیروزی اپوزیسیون نامید. وی افزود که نتایج انتخابات امیدوار کننده است.

 

ساندستروم اظهار کرد که نتایج انتخابات نشان می‌دهند که اکثریت جامعه سیاستهای نژادپرستانه اردوغان را نمی‌پسندند و خواستار آینده‌ای متفاوت هستند.

 

مدیر مرکز اولف پالمه عدم تمکین دولت به نتایج انتخابات در شمال کردستان را 'نقض آشكار حقوق بشر" خواند. وی به بازداشت اعضا و مسئولین ه.د.پ از سوی دولت ترکیه پرداخته و افزود:"مدتهاست که این وضعیت در ترکیه جریان دارد و به نگرانی‌ها دامن زده است. این شرایط تلاش برای فراهم کردن اتوسانسور است. می‌خواهند از بیان افکار و اندیشه‌های انسان ممانعت به عمل آورند."

 

مطالبات لیلا گووَن و اعتصاب کنندگان غذا قانونی و مشروع می‌باشند

ساندستروم یادآور شد که از نظر آنان خواسته‌های لیلا گوون و سایر مقاومت گران اعتصاب غذا مشروع و قانونیست و افزود؛"مدت درازی است که اوجالان قادر به دیدار با خانواده و وکلای خویش نبوده و این مسئله ‌جای نگرانیست. حقوق همه‌ی زندانیان از جمله محکومین بایست رعایت گردد. ترکیه باید به قوانین بین‌المللی که خود آنها را امضا کرده است عمل کند."

 

ساندستروم در خاتمه گفت مبحث حصر اوجالان و اعتصاب غذای گسترده در کردستان و ترکیه را با وزیر امور خارجه سوئد مارگوت والستروم در میان خواهد گذاشت.