مراد کاراییلان؛ به هر قیمتی از خلق ایزدی محافظت می‌کنیم

مراد کاراییلان فرمانده قرارگاه مرکزی دفاع از خلق موسوم به "ن.پ.گ" در چهارمین سالگرد نسل‌کشی ایزدی‌ها پیامی به یگان‌های مقاومت شنگال فرستاده که در مراسم گرامیداشت قربانیان قرائت شد.

مراد کاراییلان فرمانده قرارگاه مرکزی دفاع از خلق موسوم به "ن.پ.گ" در چهارمین سالگرد نسل‌کشی ایزدی‌ها پیامی به یگان‌های مقاومت شنگال فرستاده که در مراسم گرامیداشت قربانیان قرائت شد. کاراییلان می گوید هر نیروی متخاصمی که در فکر هجوم به شنگال باشد باید بداند که پ.ک.ک را در مقابل خود خواهد دید.

 

مراد کاراییلان در پیام خود به سالگرد هفتاد و سومین دوره نسل‌کشی کردهای ایزدی پرداخته و یاد همه قربانیان شنگال و مبارزانی که در راه آزادسازی آن جانباختند را گرامی داشته است.

 

وی با تأکید بر لزوم جلوگیری از تکرار فاجعه کشتار ایزدی‌ها یادآوری می کند که در سوم آگوست ٢٠١۴ هزاران انسان به طرز وحشیانه ای به قتل رسیدند و هزاران زن و کودک توسط گروه تبه کار داعش به عنوان برده به گروگان گرفته شدند.

 

فرمانده قرارگاه مرکزی دفاع از خلق از سوم آگوست به عنوان یک روز سیاه نام برده با این وجود می گوید این روز در عین حال آغاز پیکار علیه نسل‌کشی و تباهی و شکل گیری یگان‌های مقاومت شنگال است.

 

کاراییلان می گوید: ی.ب.ش محصول یک تصمیم گیری دور میزی نیست بلکه نیرویی شکل گرفته از دل جنگ است. ی.ب.ش و شاخه زنان آن با استفاده از فلسفه رهبر اوجالان، برای جلوگیری از کشتار جمعی ایزدی‌ها سازمان یافتند و پرچم مقاومت و پیروزی را در شنگال برافراشتند.

 

وی تأکید می کند اگر خط مقاومت در شنگال شکل نمی گرفت بی گمان با کشتار دهها هزار ایزدی توسط تبه کاران فاشیست داعش در کوهستان شنگال بزرگترین نسل‌کشی قرن رقم می خورد.

 

فرمانده قرارگاه مرکزی دفاع از خلق همچنین در هم کوبیدن داعش در پایتختش رقا را انتقام شنگال توصیف کرده و آنرا در عین حال شکست حکومت ترکیه می داند که طراح و شریک حملات داعش به ایزدی‌ها بود.

 

مراد کاراییلان ضمن ابراز خشنودی از پاکسازی مناطق تحت تصرف داعش در منطقه خاطرنشان می کند که خطر داعش همچنان باقی مانده و ائتلاف فاشیستی اردوغان-باغچلی در ترکیه در فکر احیای امپراتوری عثمانی با استفاده از داعش در عراق و سوریه است.

 

کاراییلان با ابراز اطمینان از توانایی یگان‌های مقاومت شنگال برای حفاظت از ایزدی‌ها تصریح می کند که نیروهای متخاصم در صورت حمله دوباره به شنگال باید بدانند که گریلاهای حزب کارگران کردستان را نیز در مقابل خود خواهند دید و ه.پ.گ به هر قیمتی از خلق جامعه ایزدی‌ها دفاع می‌كند.