مراد کاراییلان: ترکیه شهامت پیشروی ندارد و به دنبال شریک می گردد

مراد کاراییلان عضو کمیته رهبری حزب کارگران کردستان طی گفتگویی با روزنامه "ینی اوزگور پولیتیکا" از مذاکره ترکیه با حکومت‌های ایران و عراق برای مشارکت در عملیات علیه پ.ک.ک خبر داد

مراد کاراییلان عضو کمیته رهبری حزب کارگران کردستان طی گفتگویی با روزنامه "ینی اوزگور پولیتیکا" از مذاکره ترکیه با حکومت‌های ایران و عراق برای مشارکت در عملیات علیه پ.ک.ک خبر داد و گفت اگر ترکیه تصمیم به پیشروی در جنوب کردستان بگیرد با مقاومت کم نظیری مواجه خواهد شد که اوضاع را برای نیروهای اشغالگر به جهنم بدل می‌کند.

 

مراد کاراییلان با اعلام آنکه عملیات کوبنده گریلایی علیه ارتش اشغالگر ترکیه ادامه دارد گفت که این حملات شامل نفوذ به مواضع دشمن، کمین گذاری، بمب گذاری در مسیر حرکت کاروان‌ خودروهای ارتش و نشانه رفتن نظامیان اشغالگر توسط تک تیراندازها بوده است.

 

وی ضربات وارد آمده به دشمن در جنگ‌های امسال را قابل توجه خواند و به تصاویر منتشر شده از برخی حملات توسط نیروی مدافع خلق اشاره کرد که موفقیت در طراحی حملات را نشان می‌دهد.

 

عضو کمیته رهبری پ.ک.ک با جلب نظر به سانسور شدید تلفات ارتش پرداخت و گفت پوشش خبری این تلفات توسط رسانەهای ترکیه ممنوع شده و وقتی که کشتەهای آنها زیاد باشد فقط به مرگ یک یا دو نظامی اعتراف می‌کنند.

 

کاراییلان از جمله به کشته شدن ٣٣ نظامی در منطقه "گوربولاک" و تلفات یکصد نفری ارتش ترکیه طی هر ماه در ارتفاعات اقلیم فدرال کردستان اشاره کرد و گفت آنها در شرایطی تلفات خود را کتمان می کنند که تعداد اجساد در برخی تصاویر ویدئویی قابل شمارش است.

 

وی تأکید کرد که نیروی زمینی ارتش از توان چندانی برای مقابله با حملات گریلایی برخوردار نیست و در پی بی‌ارادگی و فرار نظامیان و تسخیر مواضع متعدد، حکومت ترکیه به کارایی نیروی هوایی و فناوری‌های جنگی و جاسوسی امید بسته است.

 

کاراییلان همچنین به همپیمانی ائتلاف آ.ک.پ و م.ه.پ با القاعده برای هجوم به روژاوا کرد و گفت آنها در زمان حمله به عفرین با مقاومت بزرگی روبرو شدند که از لحاظ نظامی و مادی برایشان دردآور بود. قصد حمله به مناطق دیگر روژاوا را هم داشتند اما در حال حاضر بخاطر موانع موجود چنین امکانی ندارند. در مورد منبج در شمال سوریه نیز حرف‌هایی می زدند اما طرحشان تاکنون ناکام مانده است. ترکیه در روژاوا شکست خورده و در حال انفجار است.

 

عضو کمیته رهبری پ.ک.ک اضافه کرد: ترکیه در شرایط کنونی اوضاع را برای عملیات در جنوب کردستان مناسب می‌بیند با این وجود جنبش ما از نیروی قوی در این منطقه برخوردار است. نیروهای اشغالگر تحت پوشش بمباران هوایی، حدود پانصد متر تا بیست کیلومتر از برخی نواحی مرزی اقلیم عبور کرده و مواضع خود را بنا کرده اند. با این اقدام، آنها در تیررس گریلاها قرار گرفته اند و بویژه در ارتفاعات للیکان ضربات سختی خورده اند. ترکیه با نیروی هوایی نمی تواند گریلاها را از این منطقه وادار به عقب‌نشینی کند.

 

کاراییلان تصریح کرد: ترکیه شهامت ندارد به تنهایی به عملیات پیشروی در جنوب کردستان ادامه دهد چون می‌داند با چه مقاومتی از سوی گریلاها مواجه خواهد شد. آنها به دنبال متحد می‌گردند و با ایران و عراق مذاکره می کنند. ترکیه آنها را به عملیات مشترک علیه پ.ک.ک دعوت می‌کند و می‌گویند پس از پاکسازی پ.ک.ک می‌توانند به موجودیت دولت اقلیم کردستان که برایشان مشکل‌آفرین بوده پایان دهند. به این ترتیب می خواهند کردها را تحت کنترل کامل درآورند.

 

وی در ادامه هشدار داد اگر ترکیه تصمیم به پیشروی بگیرد، پ.ک.ک با کنار گذاشتن مشی دفاع، با تمام قدرت حمله می کند و جنوب کردستان به جهنم نیروهای اشغالگر بدل خواهد شد. نتیجه این جنگ چیزی بجز یک پیروزی تاریخی برای کردها نخواهد بود.