مراد کاراییلان: قریب ١۵٠٠ نظامی ترکیه کشته شدند

مرکز مطبوعات و اطلاع‌رسانی نیروی مدافع خلق در گزارش دیروز خود اعلام کرد که شامگاه دیروز یکشنبه، نیروهای گریلا یک برجک دیدبانی در مرز ایران را منهدم کردند

مرکز مطبوعات و اطلاع‌رسانی نیروی مدافع خلق در گزارش دیروز خود اعلام کرد که شامگاه دیروز یکشنبه، نیروهای گریلا یک برجک دیدبانی در مرز ایران را منهدم کردند. این حمله در منطقه گلی‌داخ از توابع شهرستان بازید در ایالت آگری صورت گرفته است. طبق این گزارش در روز شنبه نیز نیروهای گریلا در منطقەی قلابان از توابع شرنخ، به پایگاه نظامی یکمال حمله کردند.

 

از تعداد تلفات ارتش در این حملات خبری به دست نیامده است. ه.پ.گ روز گذشته (دوشنبه ٢۵ دسامبر) در وبسایت رسمی خود تصاویر مربوط به یک عملیات در هجدهم ماه اکتبر را منتشر کرد. در تصاویر مذکور مقر نظامیان در ارتفاعات منطقه مرزی چله هدف حمله قرار گرفته است.

 

امروز همچنین رسانەهای داخلی ترکیه از مرگ سه ارتشی در شمذینان خبر دادند. درگیری زمانی روی داده که ارتش دست به عملیات در ناحیه مرزی کانی رش زد.

 

مراد کاراییلان فرمانده قرارگاه مرکزی دفاع از خلق به خبرگزاری فرات گفته است که گریلاهای کردستان در یازده ماه گذشته ۶۵٧ عملیات علیه مواضع ارتش ترکیه انجام دادەاند. در این حملات قریب ١۵٠٠ نیروی نظامی ترکیه از جمله شماری از مقامات ارشد کشته شدەاند.

 

طبق اعلام مراد کاراییلان ۵٧٨ گریلا نیز در طول یازده ماه گذشته در جریان درگیری‌ها و حملات هوایی ترکیه به شهادت رسیده‌اند.

 

مشروح گفت‌وگوی کامل مراد کاراییلان با خبرگزاری فرات بزودی منتشر می‌شود.