مراد کاراییلان: نیروهای گریلا ضامن تحقق آزادی در کردستان و ترکیه هستند

کاراییلان با اشاره به پایگاه اجتماعی پ.ک.ک، بر شکست ناپذیری آن تأکید کرد و گفت: هیچکس نمی‌تواند فلسفه رهبر آپو را در این خاک از بین ببرد و حرفی که می‌زنند بیهوده است.

مراد کاراییلان عضو کمیته رهبری حزب کارگران کردستان در پیامی به گریلاهای کردستان اعلام کرد که حکومت ترکیه هیچ شانسی برای غلبه بر کردها نخواهد داشت و سرنوشت کابینه جنگ طلب کنونی، نمی تواند جدای از دولت‌های سابق باشد که همگی با ناکامی رفتند اما پ.ک.ک همچنان پا برجا ماند.

 

مراد کاراییلان با یادآوری آنکه طرح ترکیه برای نابودی جنبش انقلابی‌ خلق کُرد در کشورهای منطقه سومین سال خود را پشت سر گذاشته است، به توسل ائتلاف احزاب "آ.ک.پ" و "م.ه.پ" به انواع اقدامات وحشیانه پرداخت و گفت آنها همچنین با برخورد غیر انسانی به جنگ با رهبر اوجالان در زندان امرالی رفته اند.

 

عضو کمیته رهبری پ.ک.ک تصریح کرد ارتش ترکیه پس از شکست در نبردهای زمینی با گریلاهای کردستان، به استفاده گسترده از فن آوری‌های پیشرفته هوایی آورده و با هزینه کردن میلیاردها دلار در زمینه خرید تسلیحات قوی امیدوار است به نتیجه برسد.

 

وی به ادعای مقامات رسمی ترکیه در مورد پایان دادن به موجودیت حزب کارگران کردستان تا ماه آوریل ٢٠١٧ اشاره کرد و گفت آنها قول داده بودند پ.ک.ک را تا این تاریخ از صحنه روزگار حذف کنند و رئیس ارتش گفته بود هواپیماهای بدون سرنشین ما یکایک مقرهای پ.ک.ک را از بین خواهند برد.

 

کاراییلان با اشاره به پایگاه اجتماعی پ.ک.ک، بر شکست ناپذیری آن تأکید کرد و گفت: هیچکس نمی‌تواند فلسفه رهبر آپو را در این خاک از بین ببرد و حرفی که می‌زنند بیهوده است.

 

وی عامل اتحاد دو حزب عدالت و توسعه و حرکت ملی که از دشمنان سرسخت یکدیگر بودند را عدم توفیق حزب حاکم در جنگ با پ.ک.ک دانست و خاطرنشان کرد: آنها در تقاطع فاشیسم به یکدیگر رسیدند و جنگ را از شمال به روژاوا و جنوب کردستان هم کشاندند.

 

کاراییلان در رابطه با هزینەهای این جنگ برای ترکیه گفت؛ آنها در عفرین حدود سه هزار کشته بر جا گذاشتند و اقتصادشان ویران شده است. در فکر احیای امپراتوری عثمانی با استفاده از راهکارهای وحشیانه آن دوران هستند و گویا اردوغان و باغچلی فراموش کرده‌اند که پادشاهان عثمانی زیر آوار فروپاشی ماندند.

 

عضو کمیته رهبری پ.ک.ک در ادامه به شکست پروژه ترکیه برای نیل به اهدافش با حمایت از داعش و القاعده پرداخت و گفت: کردها به یک بازیگر اصلی در سوریه بدل شدند اما ترکیه ناکام ماند و اکنون در حال امتیازدهی به روسیه است تا بتواند پای خود را در سوریه نگه دارد.

 

کاراییلان اقتدار اردوغان و کابینه جنگ‌طلب آن را پوشالی خواند و افزود: نظامیان ترکیه با وجود نظارت هوایی بر کردستان جرأت ندارند از پشت دیوارهای بلند پادگان و درون خودروهای زرهی خارج شوند چون گریلاهای انقلابی به آنها امان نمی‌دهند.