مراسم چهلمین روز شهادت "چیاگر گرمیانی" برگزار شد

بمناسبت چهلمین روز شهادت "چیاگر گرمیانی"، گریلای یگانهای مدافع شرق کردستان- ی.ر.ک، مراسمی در شهر چمچمال جنوب کردستان شد

بمناسبت چهلمین روز شهادت "چیاگر گرمیانی"، گریلای یگانهای مدافع شرق کردستان- ی.ر.ک، مراسمی در شهر چمچمال جنوب کردستان شد

 

با شرکت خانواده و تعداد زیادی از ساکنان شهر چمچمال و کرکوک مراسم چله شهید یوسف غازی با کد سازمانی "چیاگر گرمیانی" گریلای ی.ر.ک در ساکن شاکر فتاح چمچمال برگزار شد. شهید چیاگر روز ١۶ آگوست ٢٠١٨ در کوهستان‌های کردستان به شهادت رسید.

مراسم با اعلام یک دقیقه سکوت در احترام به شهیدان راه آزادی کردستان و روشن کردن شمع چله شهید چیاگر آغاز شد. سپس چنور علی به نمایندگی از کمیته شهدای پ.ک.ک در جنوب کردستان سخنانی ایراد کرد.

 

پس از سخنان چنور علی، پیام کمیته پ.ک.ک در جنوب کردستان از سوی آزاد گرمیانی قرائت شد. در پیام کمیته پ.ک.ک اظهار شده است:"در شرایطی حیاتی بسر می‌بریم که کردستان روبروی توطئه‌های خطرناک دشمنان قرار گرفته است. اشغالگران خواهان تخلیه کردستان از کردها هستند و درصدد غصب تمام منابع و ثروت‌های آن می‌باشند. دشمنان خواهان ضربه زدن به اراده خلق و تحمیل بردگی بر جامعه کردستان هستند."

 

در ادامه مراسم نوزاد بکر ریاست مشترک جنبش آزادی جامعه کردستان در منطقه کرکوک در رابطه با شهید چیاگر و ایفای وظیفه انقلابی برای دفاع از خلق سخنرانی کرد.

 

سپس سوما فرهاد از اعضای سازمان زنان آزادیخواه کردستان در سخنانی از شهید چیاگر تجلیل به عمل آورده و افزود:"در شرایطی که تمام کردستان آماج توطئه‌های پلید دشمنان قرار گرفته است، خطمشی شهید چیاگر مقدسترین و مهم‌ترین راهکار مبارزه انقلابی در کردستان است."

 

در پایان مراسم مستندی از زندگی شهید چیاگر به نمایش درآمد و لوح شهادت به خانواده شهید تقدیم شد.

 

مراسم با سردادن شعار "شهدا زنده‌اند" و " زنده‌باد رهبر آپو" به پایان رسید.