مردم مریوان آرمان‌های انسانی شریف باجور و یارانش را فریاد زدند

مردم مریوان امروز در مراسم بدرقه پیکر فعالین محیط زیست جانباخته، آرمان‌های انسانی شریف باجور و یارانش را فریاد زدند. سخنرانان در مراسم خاکسپاری تأکید کردند که راه آنها ادامه خواهد داشت

مردم مریوان امروز در مراسم بدرقه پیکر فعالین محیط زیست جانباخته، آرمان‌های انسانی شریف باجور و یارانش را فریاد زدند. سخنرانان در مراسم خاکسپاری تأکید کردند که راه آنها ادامه خواهد داشت

 

پیکر رحمت حکیمی نیا و محمد پژوهی از پیمانکاران اطفای حریق منابع طبیعی شهرستان مریوان دیشب تشییع شد.

امروز هم طی مراسمی جمعی در مریوان، پیکر شریف باجور و امید کهنه پوشی از اعضای انجمن سبز چیا، از مقابل مسجد صلاح الدین به سمت آرامگاه شهر بدرقه شد.

 

مقامات مسئول محلی، با تکذیب خبرهای مربوط به انفجار مین یا مهمات در جنگل‌های اطراف روستای پیله و سلسی تأکید دارند که این فعالین محیط زیست بر اثر خفگی و دچار شدن به حریق جان خود را از دست داده و آثاری غیر از سوختگی در بدن آن‌ها وجود نداشت.

 

صحت این ادعا اما هنوز زیر سئوال است و مشخص نیست که نیروهای اطفای حریق چگونه در میان شعلەهای آتش گرفتار شدند و امکانی برای خروجشان نبود.

 

یکی از سخنرانان در مراسم گرامیداشت جانباختگان می گوید: "این مردم همه کاک شریف هستند. او جان و مال خود را در این مبارزه پر ارزش گذاشت. به آن باور داشت و هدفش آن بود. ما اگر صادق باشیم، به راهش ادامه خواهیم داد. کاک شریف یک فعال محیط زیست بود که خودش در حریق سوخته شد تا هیچ درختی در آتش نسوزد. آنهایی که در خانه خود نشسته اند از نظر دشمنان این سرزمین، از من که اینجا صحبت می‌کنم گناهکار و مجرم‌تر هستند. ما نباید به این موضوع فکر کنیم. اگر به تاریخ آشنا باشیم می‌دانیم که خون هزاران شهید ما می‌تواند سیلی در این خاک براه بیاندازد."

راهپیمایان، امروز هم در شعارهای خود بیان کردند که مسئولیت هرگونه فاجعه ای در کردستان را با حکومت می‌دانند.

 

کردستان ویران شده و فرزندانش سوختەاند، کردستان زنده می‌ماند و همچنین شعارهایی علیه امنیت ستمگران و سرکوب فرودستان در راهپیمایی سر داده شد.

حمل پلاکاردهایی با رنگ سرخ توسط شرکت کنندگان در مراسم بدرقه جانباختگان شاید تأکیدی بر تعلق شریف باجور و همراهانش به آرمان‌های چپگرایانه و برابری خواهانه بود.