مرکز مطبوعات کودار: اقدام مرکز رسانه‌ای کوردسات گامی میهن‌دوستانه و قابل ستایش است

 مرکز مطبوعات جامعه دمکراتیک و آزاد شرق کردستان-کودار با صدور بیانیه‌ای از اقدام مرکز رسانه‌ای کوردسات در توقف پخش مجموعه‌های تلویزیونی ساخت ترکیه استقبال کرد و آنرا موضعی متناسب با اقدامات وحشیانه و غیرانسانی دولت و ارتش ترکیه علیه خلق کُرد ...

 مرکز مطبوعات جامعه دمکراتیک و آزاد شرق کردستان-کودار با صدور بیانیه‌ای از اقدام مرکز رسانه‌ای کوردسات در توقف پخش مجموعه‌های تلویزیونی ساخت ترکیه استقبال کرد و آنرا موضعی متناسب با اقدامات وحشیانه و غیرانسانی دولت و ارتش ترکیه علیه خلق کُرد عنوان کرده است

 

متن بیانیه به این شرح است:

"توقف پخش مجموعه‌‌های تلویزیونی ساخت ترکیه از سوی ایستگاه‌ رسانه‌ای کوردسات گامی است میهن‌دوستانه و قابل ستایش در راستای اتخاذ موضع متناسب در برابر اقدامات وحشیانه و غیرانسانی دولت و ارتش ترک علیه خلقمان در روژآوای کوردستان و بالاخص مردم قهرمان و مقاوم عفرین.

 

بدون شک نقش این مجموعه‌های تلویزیونی به عنوان زیرمجموعه‌ای از اقدام‌های نئوعثمانی‌گرایانه در ترویج فرهنگ، ذهن و روان ترکی معطوف و متمرکز بر خلق‌های خاورمیانه به ویژه خلق کورد به مراتب مخربتر و خطرناکتر از پایگاههای نظامی موجود در اقلیم کوردستان و جنگ نظامی‌ای است که دولت فاشیست ترکیه علیه تنوعات فرهنگی منطقه به راه انداخته است.

 

این اقدام از سوی ایستگاه رسانه‌ای کوردسات می‌تواند نقشی آوانگارد در آغاز روند تسری این امر به سایر رسانه‌ها و همچنین سایر عرصه‌های اجتماعی به ویژه عرصه‌ی اقتصادی و بازار داشته باشد.

 

ضمن ستایش از این اقدام میهن‌دوستانه به عنوان یکی از شاخصه‌های آگاهی ملی، امیدواریم سایر رسانه‌ها نیز با در پیش گرفتن چنین سیاستی در برابر زیاده‌خواهی‌های عثمانی‌گرایانه‌ی اردوغان در منطقه به وظیفه‌ی روشنگرانه‌ی خود عمل نمایند."