مرگ ۹ کودک زلزله‌زده در اثر سرمازدگی/ سرگردانی کامل پس از سه ماه/ ٩٧ اقدام به خودکشی

شهاب نادری نماینده‌ی پاوه و اورامانات در مجلس می‌گوید تا به حال ۹ کودک خردسال زلزله‌زده بر اثر سرمازدگی، تشنج و تب جان خود را از دست داده‌اند.

شهاب نادری نماینده‌ی پاوه و اورامانات در مجلس می‌گوید تا به حال ۹ کودک خردسال زلزله‌زده بر اثر سرمازدگی، تشنج و تب جان خود را از دست داده‌اند.

 

در روزهای اخیر در پی بارش برف و باران دما به شدت کاهش یافته و در برخی موارد به منفی ده درجه رسیده است.

 

در چنین سرمای شدیدی و در دمای منفی ده درجه چادرها و کانکسها سرپناهی مناسب بخصوص برای کودکان و سالخوردگان نیست.

 

با کاهش شدید دما سرماخوردگی و آنفولانزا شایع شده و خردسالان بر اثر تب و تشنج جان خود را از دست می‌دهند.

 

پس از انتشار خبر جان باختن کودکان، مسئولین نهادهای دولتی به تکذیب این خبرها پرداخته و گفته‌اند مرگ کودکان بر اثر سرمازدگی نبوده بلکه عوامل دیگری دخیل میباشد.

 

اما نادری نماینده‌ی مجلس با رد همه‌ی تکذیبیه‌ها می‌گوید مرگ این کودکان در نتیجه‌ی سرمازدگی و به دلیل نداشتن سرپناه بوده است. وی میگوید" تا کی به خاطر اینکه به فلان مسئول و فلان مسئول بر می‌خورد باید سکوت کنیم؟"

 

شهاب نادری همچنین اعلام کرد بنا به آمار بهزیستی تا‌کنون ۹۷ اقدام به خودکشی در میان زلزله زدگان ثبت شده است که به دلیل نااُمیدی و شرایط بد و نداشتن امکانات اولیه زندگی مانند سرپناه، حمام، توالت و... مردم در بحران روانی قرار گرفته‌اند.

 

وی در ادامه‌ی سخنانش گفت کسانی هستند که ۷۰ روز است امکان استحمام نداشته‌اند، بسیاری از داشتن توالت بی‌بهره‌اند و به گفته‌ی شبکه‌ی بهداشت وضعیت بحرانی است.

 

تاکنون هیچ کدام از وعده‌های مسئولین رژیم مبنی بر دادن کانکس، وام، کمک بلاعوض و غیره محقق نشده و مردم در سرگردانی کامل به سر میبرند.