مصطفی ‌ساری‌کایا: طلوع خورشید نزدیک است

​​​​​​​مصطفی ساری‌کایا فعال سیاسی که بهمراه چهارده تن دیگر از یک هفته پیش در استراسبورگ فرانسه اعتصاب غذای نامحدود خود را با خواست رفع حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان آغاز کرده است در گفتگویی از مقطع کنونی به عنوان فینال نام برد و خواستار بیداری عمومی شد

از ٢۶ آذرماه پانزده داوطلب در استراسبورگ فرانسه مقر شورای اروپا با خواست پایان ممنوعیت ملاقات با رهبر اوجالان دست به اعتصاب غذای نامحدود زده اند.

 

مصطفی ساری‌کایا یکی از اعتصاب کنندگان است که می‌گوید برای رسیدن به خواستەی خود مصمم هستند.

 

او در مصاحبه با خبرگزاری فرات با اشاره به اینکه جنگ بزرگی در خاورمیانه جریان دارد معقتد است که کردها فرصت پیروزی دارند هرچند که با مخاطرات جدی مواجهند.

 

ساری‌کایا از وضعیت موجود به عنوان فینال نام برد و گفت رهبر آپو و جنبش آزادیخواهی وی می خواهند این پیکار را به پایان ببرند. دشمن برای اینکه کردها به یک پایگاه رسمی در منطقه دست پیدا نکنند به شدت هجوم می کند و کردها با تأکید بر آزادی رهبرشان به رهایی می اندیشند.

 

او از اعتصاب غذای نامحدود در استراسبورگ و کردستان به عنوان بخشی از این نبرد یاد کرد و گفت ما در شرایطی تصمیم به اعتصاب گرفتیم که در بیش از دو سال گذشته هیچ خبری از سلامتی رهبر آپو در اسارت دشمن به دست نیامده و زندان جزیره امرالی به مرکز حملات بدل شده است.

 

ساری‌کایا، فروریختن دیوارهای زندان امرالی را ایستگاه نهایی مبارزه و زمانی می داند که خلق کرد در پیکار آزادی به پیروزی رسیده است.

 

او به اعتصابات گسترده در زندان ها اشاره کرد و خواست که عموم مردم در این مقطع حساس مقاومت کنند تا هجوم فاشیستی ترکیه شکسته شود.

 

ساری‌کایا بار دیگر بر حساسیت مقطع کنونی تأکید کرد و آنرا به بامدادی تشبیه کرد که سیاهی بر آن خیمه زده اما طلوع خورشید نزدیک است.