مصطفی کاراسو: توان رژیم ترکیه به ما نمی‌رسد

​​​​​​​مصطفی کاراسو عضو شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کردستان طی کفتگویی اختصاصی با روزنامه‌ی "لُ تمپس" در ارتباط با موضوع عملیات احتمالی ترکیه اظهار داشت که ترکیه نه می‌تواند ما را بیرون براند و نه می‌تواند با ما همراهی داشته باشد

"بوری مابیلارد" روزنامه‌نگاری سوییسی طی گزارشی میدانی از کوهستان قندیل اعلام نمود که هواپیماهای جنگی ترکیه حملات خود را تشدید کرده‌اند. این روزنامه نگار در ادامه افزود حکومت آنکارا هدف خود را برای امحای حزب کارگران کردستان آشکار و اعلام نموده است که منطقه‌ی قندیل مانند یک پارچه‌ی درهم تنیده است و هنگامی که گشوده شود بزرگی آن سه برابر می‌شود. کوههای مرتفع برفگیر و دره‌های وسیع این منطقه حزب کارگران کردستان را حفاظت می‌کنند.

 

این روزنامه با اشاره به مراکز بازرسی گریلاهای حزب کارگران کردستان اعلام نمود که یکی از گریلاها به نام زاگرس با اشاره به هواپیماهای اکتشافی بدون سرنشین می‌گوید که: این جنگنده‌ها را ایالات متحده‌ی مریکا به ترکیه داده است. حرکت گریلاها را کشف می‌کنند. ما نیز برای حفاظت از خود تدابیر لازم را اندیشیده و خود را مخفی نگاه می‌داریم. مخفی کردن از جمله اقدامات بسیار آسان و در عین حال بسیار موثر است.

 

کاراسو در ادامه‌ی گفت‌و‌گو با روزنامه‌ی "لُ تمپس" اظهار داشت ارتش ترکیه نزدیک به ٢٠ پایگاه نظامی را در داخل خاک عراق مستقر نموده است. ما این تحرکات را از نزدیک پی‌گیری می‌نماییم. به رغم آنکه از کنترل این پایگاه‌ها برخوردار نیستیم اما با حرکت و اقداماتمان تاکتیک‌های مختص به خود را به پیش می‌بریم.

 

از نظر کاراسو مساله حمله‌ی ترکیه نیست، بلکه زمان حمله است. اما در این میان نه می‌تواند ما را بیرون براند و نه زورش به ما می‌رسد. ترکیه مدت سی سال است که بدون هیچگونه پیروزی نظامی این حملات را تداوم می‌بخشد.

 

کاراسو تصمیم ایالات متحده‌ی آمریکا را نسبت به اعضای رهبری حزب کارگران کردستان تحلیل کرده و اظهار داشت: این پیام واشنگتن دو بعد دارد؛ این پیام از یک طرف اطمینان بخشی به دولت ترکیه و در راستای تجدید قوای این کشور است و از طرف دیگر در راستای اجازه و استقلال عمل ترکیه برای انجام یک عملیات نظامی بزرگ است.

 

کاراسو در ادامه به اشتباه امریکا در هدف قرار دادن اعضای رهبری حزب کارگران کردستان اشاره کرده و گفت این ترکیه است که آرامش و ثبات منطقه را تهدید می‌نماید.

 

کاراسو اظهار داشت که در چارچوب مبارزه‌ علیه تبهکاران داعش ما با آمریکایی‌ها در تعاملی مستمر قرار داریم. اگر ما و اقدامات ما نبود هولیر (اربیل) تحت کنترل داعش قرار می‌گرفت. بدون وجود گریلاها و جنگجویان ما دنیا نمی‌تواند از لوث جهادیون پاک گردد.