مقاومت در راستای پایان دادن به انزوای اوجالان است نه به منظور دیدار با وی!

  پایان دادن به انزوا برای خلق کرد بسیار اهمیت دارد. اعتصاب کنندگان و خلق کرد به منظور دیدار وکلا یا خانواده‌ها با رهبر خلق کرد و زاندانیان اعتصاب نکرده‌اند؛ بلکه به منظور خاتمه کامل انزوا دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

  مصطفی کاراسو عضو شورای رهبری ک.ج.ک معنای اعتصاب غذا و مقاومت لیلا گوون، زندانیا سیاسی و دیگر فعالان سیاسی کرد را در روزنامه ینی اوزگور پولتیکا تحلیل نمود.

  کاراسو در این یادداشت خود در روزنامه ینی اوزگور پولتیکا نوشته است: پایان دادن به انزوا برای خلق کرد بسیار مهم است. خلق کرد نمی‌خواهد بیش از این در انزوا و حصر به حیات خود ادامه دهد. مبارزه راسخ لیلا گوون، اعتصاب کنندگان زندان و مادران روسری سفید، پافشاری بر پایان دادن به انزواست. اعتصاب کنندگان و خلق کرد به منظور دیدار صرف  وکلا و خانواده‌ها دست به مقاومت و اعتصاب غذا نزده‌اند، آنها خواستار خاتمه کامل انزوا هستند. مقاومت و اعتصاب غذای هزاران انسان ماههاست که ادامه دارد و این امر حاکی از چنین موضعی است. مقاومت در زندان و خارج از زندان و نیروی واقعی دمکراسی باعث شد تا وکلا بتوانند با رهبر خلق کرد دیدار داشته باشند. آنچه که بانی و باعث چنید دیداری شد مقاومت علیه انزوا بود.

  کاراسو در این یادداشت نوشته است: به رغم دیدار با اوجالان، انزوا همچنان ادامه دارد. ائتلاف آ.ک.پ/ م.ه.پ در مواجهه با این مقاومت دشواریهای فراوانی را متحمل شده است. این ائتلاف به منظور تضعیف زمینه مشروع و حقوقی مبارزه علیه انزوا، به اقدامی تاکتیکی دست زد. رهبر آپو نیز بر این مساله اذعان داشته است؛ اگر در این ملاقات توانسته باشم ایستارهای خود را بر زبان بیاورم، آنگاه در این ملاقات حضور می‌یابم، بر همین مبنا نیز در این ملاقات حضور یافته است. بر همین مبناست که رهبر آپو در این ملاقات پیامی ٧ ماده‌ای را برای دمکراتیزاسیون ترکیه و دستیابی به راه حلی مساله کرد مطرح نموده است. در اصل این پیام به منظور دیالوگ یا دیدار در امرالی انجام شده است. از آنجا که حکومت آ.ک.پ در مقابل این مقاومت دچار تنگنا و فشارهای شدیدی شده است، به این اعتقاد رسید که در صورت ترتیب دادن این دیدار، از آن بهره برد. به همین منظور بود که اجازه دیدار و ملاقات وکلا را صادر کرد.

  کاراسو با اشاره به موضع اعتصاب کنندگان نوشته است: اعتصاب کنندگان صراحتا اعلام کرده‌اند که با یک دیدار، انزوای تحمیلی خاتمه نپذیرفته است.

  کاراسو با خاطرنشان ساختن بیانیه وزیر دادگستری ترکیه، عبدالحمید گل مبنی بر پایان دادن به ممنوعیت دیدارها اظهار داشت: در چنین صورتی لازم است که طی یک بیانیه رسمی اعلام نماید که وکلا و خانواده‌ها بدون هیچگونه ممنوعیتی از هم اکنون به بعد می‌توانند با رهبر خلق کرد دیدار داشته باشند. زیرا این احتمال وجود دارد که امروز اجازه ملاقات داده شود و تا ماهها یا سالها اجازه دیدار صادر نشود.

  مصطفی کاراسو پیام هفت ماده‌ای اوجالان را ارزیابی کرده و در این رابطه اشهار داشت: رهبر خلق کرد پیش بینهای لازم خود را در رابطه با ترکیه و کردستان انجام داده است. آنچه را که نیروهای کرد و دمکراتیک لازم است در برهه کنونی انجام دهند صیانت و حمایت از پیام هفت مادهای رهبر آپو است که آن را در افکار عمومی مطرح نموده است. از همین رو لازم است که به منظور تحقق و اجرای این پیام تلاش کنند. صیانت و حمایت از این پیام و تلاش برای اجرای اهداف آن، برای نیروهای دمکراسیخواه به پیروزی بزرگی منتهی خواهد شد.