منطقه برادوست به ترکیه واگذار شده است!

​​​​​​​ارتش ترکیه رودخانه حاجی‌بگ، روستای برمزه و اطراف آن، کوهستان سرو و دره رش را اشغال کرده است. ساکنان منطقه می‌گویند از قرار معلوم پ.د.ک منطقه برادوست را به ترکیه واگذار کرده است

ارتش ترکیه رودخانه حاجی‌بگ، روستای برمزه و اطراف آن، کوهستان سرو و دره رش را اشغال کرده است. ساکنان منطقه می‌گویند از قرار معلوم پ.د.ک منطقه برادوست را به ترکیه واگذار کرده است

 

نظامیان ترک چوپان‌های روستاها را هدف شلیک قرار دادند

نیروهای ارتش غاصب ترکیه برای ورود به ارتفاعات سرو و روستای برمزه از خودروهای راهسازی استفاده کرده‌اند و به چوپانهای این منطقه شلیک نمودند.

 

به گفته یکی از چوپانهای این منطقه که خواهان محفوظ ماندن هویت خود شده است سربازان ترکیه دو روز پیش حین چراندن گله به وی شلیک کردند و او هم از ترس منطقه را ترک کرده است. به گفته وی سربازان ترک به وی گفته‌اند که این منطقه نظامی است و او دیگر حق ندارد که در این عرصه دامهای روستا را بچراند. همزمان تأکید کرد که به وی ‌هشدار داده شد که درصورت تکرار او را هدف گلوله قرار می‌دهند.

 

ایشان در ادامه افزود که اجازه نخواهند داد سرزمین آبا و اجدادی آنان زیر چکمه‌های اشغالگران باشد.

 

تاراج جنگل‌های منطقه از سوی ترکیه

اعلام شد که ارتش ترکیه پنج هکتار از جنگل‌های طبیعی این منطقه را بریده و آنرا به تاراج برده‌اند. ساکنان منطقه تصریح کردند که مزدوران محلی که همراه با سربازان آمده‌اند درختان را قطع و هیزم‌ها را برای فروش به روباروک و شمذینان می‌برند.

 

پ.د.ک خاک ما را فروخته است

یکی از ساکنان روستای چناروک به شرط محفوظ ماندن هویت خود به خبرگزاری فرات گفت که آنان همچون ساکنان منطقه برادوست اختلافات تاریخی با پ.د.ک دارند و از اینرو حزب دمکرات کردستان عراق-پ.د.ک خاک برادوست را به رژیم ترکیه واگذار کرده است. ایشان افزود:"برادوستی‌ها با میهن‌دوستی خود شناخته می‌شوند. عشیره برادوست با آغوش باز از تمام قیام‌های کردستان استقبال کرده است و در مقابل تمام آنانی که به خلق کردستان خیانت کرده‌اند موضعی صریح اتخاد نموده است. پ.د.ک نقشه‌های پلیدی را علیه عشیره ما در سر دارد وهمین امر به اختلافات ما دامن زده است. به همین دلیل امروز خاک ما را به ترکیه واگذار کرده‌اند. آشکارا به همگان می‌گوییم نخواهیم گذاشت خاک ما در دست دلالان باقی بماند."

 

مزدوریگری برای ترکیه

یکی از ساکنان به خبرگزاری فرات گفت که نام آنانی را که برای ترکیه مزدوریگری می‌کنند می‌داند. به گفته وی اگر این افراد دست از مزدورگری برندارند خود آنها مسئول هرگونه عواقب این کار شوم خواهند بود.