انهدام خودرو زرهی کبرا در مردین

​​​​​​​نیروهای ه.پ.گ و یژاستار در مهسرت مردین عملیاتی انفجاری انجام دادند. در این عملیات خودرو زرهی نوع   کبرا به تمامی منهدم شد و سرنشینان آن کشته شدند.

مرکز خبر رسانی نیروهای مدافع خلق کردستان درباره‌ی عملیات گریلایی در مردین و حملات هوایی رژیم اشغالگر ترک اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در اطلاعیه ه.پ.گ آمده است:

" ساعت ۲۰ روز ۲۳ آوریل/۳ اردیبهشت نیروهای ما در چهارچوب کارزار انقلابی شهید دلال و شهید بستا در نزدیکی روستای کوده از توابع مهسرت مردین علیه ارتش اشغالگر ترک عملیاتی را انجام دادند. در انفجار بمب کنارجاده‌ای خودرو زرهی از نوع کبرا منهدم شد و همه‌ی سرنشینان آن کشته شدند. با اینکه تعداد دقیق کشته شدگان محرز نیست اما احتمالا ۹ ارتشی کشته شده‌اند. ارتش اشغالگر ترک پس از این عملیات پیروزمندانه، تحرکاتی نظامی را در منطقه آغاز کرده و در ۲۴ آوریل/ ۴ اردیبهشت بدون هیچ نتیجه‌ای به تحرکات خود پایان دادند. در عملیات مذکور و تحرکات نظامی دشمن آسیبی به نیروهای ما وارد نشده است."

 

حملات هوایی

هواپیماهای ارتش غاصب ترک مناطق دفاعی مدیا را هدف بمباران قرار داده‌اند

ساعت ۱۹روز ۲۶ آوریل/ ۶ اردیبهشت تپه‌ی سور و ورخله در آواشین و ساعت ۲۱ منطقه‌ی کورو ژهرو در زاب همچنین ساعت ۰۰:۱۵ روز ۲۷ آوریل/ ۷ اردیبهشت منطقه‌ی کورو ژهرو در زاب، ساعت ۷:۳۰ منطقه‌ی کونیشکا در زاب و ساعت ۸:۲۰ تپه سور در آواشین هدف حملات هوایی قرار گرفتند. ‌

 

گریلاهای ما در حملات هوایی یادشده متحمل هیچ آسیبی نشده‌اند."