مواضع ارتش ترکیه هدف حملات گریلاهای کردستان قرار گرفت

نیروی مدافع خلق طی گزارشی که در وبسایت رسمی خود منتشر نموده نتایج آخرین درگیری‌ها با نیروهای اشغالگر ترکیه را بیان کرده و می گوید برخی مناطق کردستان نیز توسط نیروی هوایی ترکیه بمباران شدند که موجب آتش سوزی در ارتفاعات زاپ شده است

نیروی مدافع خلق طی گزارشی که در وبسایت رسمی خود منتشر نموده نتایج آخرین درگیری‌ها با نیروهای اشغالگر ترکیه را بیان کرده و می گوید برخی مناطق کردستان نیز توسط نیروی هوایی ترکیه بمباران شدند که موجب آتش سوزی در ارتفاعات زاپ شده است.

 

دیروز پنجشنبه ساعت ٧:٢٠ دقیقه صبح گریلاهای کردستان به پایگاه نظامی "چویه" در منطقه باژرگه در استان جولمرگ حمله کردند. خودروهای نظامیان گلوله باران شده اند اما از تعداد تلفات خبری در دست نیست.

 

در حمله دیروز به مواضع ارتش در شمذینان نیز دستکم یک نظامی کشته شده است.

 

بامداد پنجشنبه درگیری‌هایی هم در روستای "هرکی" از توابع شمذینان رخ داده اما نتایج آن مشخص نیست. گریلاهای شرکت کننده در این عملیات هیچ آسیبی ندیده اند.

 

ه.پ.گ در گزارش خود همچنین مسئولیت حمله به گروهی از نظامیان ترکیه در عصر چهارشنبه را قبول کرده است. پس از عملیات، اجساد تلفات نظامی با حمایت نیروی هوایی از محل درگیری‌ها منتقل شده اند.

 

در همان روز یک مزدور محلی با نام "اسماعیل حاقی‌جا" که از سی سال پیش با دولت ترکیه همکاری می کرده است در چولک هدف حمله گریلاها قرار گرفت. او که پس از خروج از پایگاه امنیتی هدف شلیک گلوله قرار گرفت، زخمی شده است.

 

نیروی مدافع خلق در بخشی از گزارش خود همچنین به حملات هوایی ترکیه علیه مناطق حفاظتی مدیا پرداخته و می گوید در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، مناطق قندیل، خاکورک، آواشین و زاپ توسط جنگندەهای هوایی بمباران شدند.

 

این حملات موجب آتش سوزی در زاپ و خسارت به محیط زیست شده است.