ناصر یاغز در شصت ویکمین روز اعتصاب غذا

اعتصاب غذای ناصر یاغز نماینده حزب دموکراتیک خلق‌ها در جنوب کوردستان برای حمایت از رهبر خلق کورد عبداله اوجالان وارد شصت و یکمین روز شد و این در حالی است که حال وی مناسب نیست

ناصر یاغز نماینده ه.د.پ در جنوب کردستان، کە دفترش در شهر هولیر است از روز ۲۱ نوامبر اقدام بە اعتصاب غذای نامحدود کرده و تاکنون ۱۰ کیلو از وزنش کم شده است، وی اینک از نواحی مختلف بدن از جمله معده، سردرد و سرگیجه دچار مشکل شده و به زحمت می‌تواند آب بنوشد.

 

ناصر یاغز در مصاحبه‌ای با خبرگزاری روژ اعلام کرد که تا انزوا و حصر رهبر اوجالان پایان نیابد اعتصاب خود را نمی‌شکند.

 

مقاومت لیلا گووَن

برای رفع حصر رهبر اوجالان، لیلا گوون رییس مشترک ک.ج.د و پارلمانتار جولمرگ، به صورت نامحدود اقدام به اعتصاب غذای نامحدود کرده و امروز در ۷۴ مین روز قرار دارد.

 

 

زندگی ما تاریخی از آتش است

روز گذشته سازمان ه.د.پ در شهر آمد و در صفحه توییتر خود پیام لیلا گووَن را منتشر کرده که می‌گوید: زندگی ما تاریخی از آتش است، آنچه از دست ما بر میآید این است که در این آتش بسوزیم، اما از بین نمیرویم و در دل خلق خواهیم ماند.

 

رهبر مشترک ک.ج.د.ک اروپا دیروز گفت: زندگی لیلا گوون در معرض خطر قرار دارد و برای اینکه به صدای فریاد لیلا گوون تبدیل شویم، همه را به روح مقاومت کوبانی دعوت میکنیم که به خیابانها و میادین شهرها بیایند.

 

 

در چهار مرکز جنوب کردستان اعتصاب ادامه دارد

اعتصاب غذا در چهار بخش از جنوب کردستان ادامه دارد، اعتصاب غذای هولیر در روز ۶١م خود قرار دارد، در سلیمانیه وارد ۳٨مین روز شده‌است، در کمپ پناهندگان مخمور این اعتصاب ۳۶ روزه و در بخش خانه‌سور شنگال به ١۵مین روز رسیده است.

 

اعتصاب غذا در تمام زندانهای شمال کردستان و ترکیه ادامه داشته و  همچنان به آن‌ها افزوده می‌شود. در استراسبورگ نیز اعتصاب کنندگان سیاسی کرد در روز ۳۵م خود قرار دارند.

 

۲۳۹ زندای در اعتصاب غذای نامحدود قرار دارند

پس از آنکه لیلا گوون دست به اعتصاب عذا زد، زندانیان سیاسی پ.ک.ک و پاژک نیز در روز ۲۷ نوامبر به اعتصاب غذای نامحدود پیوسته و در این مدت تعداد آنها به ۲۳۹ تن رسیده است.