ناصر یاگز به سختی قادر به نوشیدن آب است

ناصر یاگز مدت ۵۷ روز است که با هدف پایان حصر اوجالان، در نمایندگی ه.د.پ در هولیر جنوب کردستان دست به اعتصاب غذا زده است و تاکنون ۱۰ کیلو وزن کم کرده است. وضعیت جسمانی وی به حدی وخیم است که به سختی قادر به نوشیدن آب می‌باشد

با هدف پایان حصر عبدالله اوجالان رهبر خلق کرد، ۷۰ روز است که لیلا گوون پارلمانتار جولمرگ ه.د.پ و رئیس مشترک ک.ج.د در زندان آمد دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است. پس از او، ناصر یاگز نیز در نمایندگی ه.د.پ در هولیر دست به اعتصاب غذای نامحدود زد.

 

اعتصاب ناصر وارد مرحله‌ی خطرناکی شده است، از ابتدای اعتصابش تاکنون ۱۰ کیلو وزن کم کرده است، وی به سختی قادر به نوشیدن آب شیرین و شور است، سرگیجه دارد و فشار خون او پایین است.

 

بر اساس اخباری که روژ نیوز از نمایندگی ه.د.پ بدست آورده است، وی نامه‌ای در مورد اهداف اعتصابش و همچنین درخواستهایش برای نمایندگی سازمان ملل در اقلیم کردستان نوشته و برای آنها فرستاده است.

 

اعتصاب غذاها در جنوب کردستان، در هولیر ۵۷ روز، در شنگال ۱۱ روز و در مخمور ۳۲ روز و در سلیمانیه ۳۴ روز را پشت سر گذاشته است.

 

همچنین اعتصابها در زندانهای شمال کردستان و ترکیه ادامه دارد و روز به روز گسترش می‌یابد. در استراسبورگ فرانسه نیز سیاستمداران کرد ۳۱ روز است دست به اعتصاب غذا زده‌اند.