نامه‌ی زندانیان شمال کردستان؛ هرچه بادا باد، مقاومت محکوم به پیروزی است

زندانیان پرونده پ.ک.ک و پاژک در زندانهای رژیم ترک با نگارش نامه‌ای به مروان ممدوح اُزدمیر خاطرنشان کردند: "صرف هر هزینه‌ای به حصر پایان خواهیم داد."

  مروان ممدوح ازدمیر جوان میهن‌دوست کردستانی از ١۴ مه/ ٢۴ اردیبهشت در همبستگی با اعتصابگران غذا در زندان‌ها به کارزار روزه مرگ ٣٠ زندانی سیاسی پیوست که در روزه مرگ بسر می‌برند. مروان در شهر سلیمانیه جنوب کردستان از سه روز پیش روزه مرگ را آغاز کرده است.

 

  اعتصاب غذای میهن‌دوستان در جنوب کردستان همچنان ادامه دارد. ناصر یاغز در ساختمان نمایندگی ه.د.پ در هولیر، فادیله توک در کمپ پناهجویان در مخمور و هریم محمود در شهر کلار به اعتصاب غذای نامحدود برای پایان دادن به حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان ادامه می‌دهند. در همبستگی با اعتصاب غذای میهن‌دوستان جنوب کردستان مروان ممدوح ازدمیر از ١۴ مه در سندیکای کارگران ساختمانی مزپوتامیا واقع در شهر سلیمانیه دست به روزه مرگ زده است.

 

  زندانیان سیاسی پرونده حزب کارگران کردستان و حزب آزادی زنان کردستان در زندان فوق امنیتی وان طی نامه‌ای به مروان ازدمیر به وی درود فرستادند.

 

  سینان دایان به نمایندگی از زندانیان سیاسی در نامه به مروان ازدمیر گفته است:"صرف هر هزینه‌ای مقاومتگران محکوم به پیروزی هستند."

 

وضعیت سلامتی زندانیان اعتصاب غذا

  دایان در نامه‌ی خویش درباره‌ی وضعیت سلامتی زندانیان گفت:"مقاومت گروه اول در ۱۵۰مین روز خود ادامه دارد. بینایی و شنوایی آنان دچار اختلال شده است. برخی از رفقا خون استفراغ می‌کنند و چند تن به تنهایی قادر به بلند شدن نیستند. وضعیت رفقا وخیمتر می‌شود و حداقل ۲۰ کیلو از وزن خویش را از دست داده‌اند. مقاومت گروه دوم در ۷۶مین روز خویش ادامه دارد. این گروه هم ۱۵ کیلو از وزن خود را از دست داده و به سرگیجه و سردرد دچار شده‌اند.

 

  روزه‌ی مرگ وارد ١۵مین روز شده و وضعیت رفقا وخیم است. سفیدی چشم آنان به زردی گراییده و قادر به تکلم نیستند."

 

  سینان دایان نامه‌ی خویش را با پیام "هر چه بادا باد، به حصر پایان خواهیم داد. مقاومت‌گران محکوم به پیروزی هستند" به پایان رسانده است.