نامه‌ی لیلا گوون برای مادرش

​​​​​​​لیلا گوون که در شصت‌ودومین روز اعتصاب غذا به سر می‌برد با ارسال نامه‌ای به مادرش اعلام کرد من مقاومت و مبارزه‌ام را ادامه خواهم داد

گوریه گووَن، مادر لیلا گوون ریاست مشترک ک.ج.د و نماینده‌ی حزب دمکراتیک خلق‌ها چند روز پیش در‌گذشت. لیلا گووَن که به منظور رفع حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان در ۶٢مین روز اعتصاب غذا میباشد نامه‌ای را برای مادرش ارسال کرده است.

 

متن نامه لیلا بدین قرار است:

"در لحظات دشوار نتوانستم با تو باشم، نتوانستم دستانت را در دستانم گرفته و روبرویت بنشینم. جدایی بدینگونه بسیار دشوار است. نتوانستم آخرین وظیفه‌ی خود را به جای آورم. هنگامی که در زندان آمد بودم، پدرم درگذشته بود. در آخرین لحظات نتوانستم با وی نیز باشم.... شاید چون من آخرین فرزندت بودم یا شاید من نیز مثل تو بی‌عدالتی را قبول نمی‌کردم. تو همان وقت بسیاری از تابوهای زنان را در هم شکسته بودی. همگان از ویژگی‌های تو سخن می‌گفتند. همگان از زندگی پراستقامت تو سخن می‌گفتند.

 

 موضع‌گیری تو واجد اصالت و آگاهی بود. اگر از من بپرسند که امید، تلاش و فداکاری چیست، من خواهم گفت مادر من. به یاد دارم پدرم به تو می‌گفت فرزندانت کمونیست شده‌اند، و تو نیز در پاسخ می‌گفتی مگر تو میدانی کمونیسم چیست؟ ساعت‌ها به حق برخوداری از حقوق ما اشاره می‌کردی. تو می‌گفتی: اگر فرزندانم به کاری دست زنند، درست است. امروز ارزش‌هایی که ما برای آن‌ها مبارزه می‌کنیم، ارزش‌هایی هستند که تو پیش رویمان قرار داده‌ای.

 

مادر، یک خلق را به حساب نیاوردند. خلق کرد در مقابل این جمله که: یا لباس‌های ما را برتن کنید یا همچنان لباس‌های عزا را بر تن خواهید داشت، همچنان مقاومت می‌کند. به دلیل مقاومت، ما آماج قرار گرفتیم و هزاران نفر از ما دستگیر شدیم. با شکنجه و کشیدن بدنهایمان توسط پانزرها کشته شدیم.  برای کردها فقط راه مرگ و نه راه زندگی، گشوده است. مانند جغرافیا، چیزی شبیه تقدیر است...

 

برای از میان برداشتن حصر و انزوای آقای اوجالان و برای ظهور صلح و آزادی در این سرزمین، من در اعتصاب غذا به سر می‌برم. اگر فرصتی میداشتم، می‌دانم که این حق را به من می‌دادی. مادر، انزوا یک جرم ضد بشری است، جنگ یک جنایت ضد بشری است. در مقابل این دو من به مقاومت می‌پردازم. تو مقاومت در برابر بی‌عدالتی را به من آموختی، تو جسارت را به من آموختی. آنچه را که به من اموخته‌ای بسیار ارزشمند است. به سان تمامی مادرهای کردستان دشواری‌های بی‌شماری را تحمل کردی و یک روز آه سر ندادی. مادر برای آنکه لایق تو و تمامی مادران باشم، مبارزه‌ام را ادامه خواهم داد. بهشت زیر پایت مادر... "