نامه‌ی نمایندگان کرد مجلس ایران به سازمان ملل و محکومیت تهدیدهای ترکیه علیه روژاوا

​​​​​​​نمایندگان کرد مجلس ایران نامه‌ای کتبی به دبیر کل سازمان ملل، آنتونیو گوترش نوشته و تهدیدهای دولت ترکیه علیه کردهای روژاوا را محکوم کردند

در این نامه نمایندگان کرد مجلس ایران با اشاره به اشغال عفرین توسط دولت ترکیه و تروریستهای وابسته به این کشور اشاره کرده و گفتند، دولت ترکیه با کمک تروریستهای مزدور و چراغ سبز برخی ابرقدرتها قصد حمله‌ی دوباره به روژاوا را دارد.

 

نمایندگان در ادامه‌ی نامه‌ی خود حمله‌ی تروریستی به یک پدر و پسر کرد در ساکاریای ترکیه و کشته شدن پدر به دلیل تکلم به زبان کردی را ناشی از سیاستهای نفرت پراکنانه‌ی دولت ترک و گسترش نژادپرستی و فاشیسم در این کشور توسط نظام حاکم دانستند. نمایندگان همچنین به حملات مداوم دولت ترکیه به شهرهای شمال کردستان و زندانی نمودن نمایندگان ه.د.پ و همچنین ممنوعیت تکلم به زبان کردی در اماکن عمومی این کشور اشاره کرده و سیاستهای فاشیستی دولت ترکیه بر ضد کردها را محکوم کرده‌اند.

 

در ادامه این نامه تجاوز دولت ترکیه به خاک عراق و سوریه محکوم شده و این تجاوزات دولت ترکیه را اقدامی برای پاکسازی نژادی کردها دانسته‌اند.

 

نمایندگان کرد مجلس ایران در نامه‌ی خود به دبیر کل سازمان ملل جنایات دولت ترکیه علیه کردها با چراغ سبز کشورهای ابرقدرت غربی و شرقی را محکوم کرده و از سازمان ملل و کشورهای مدافع حقوق بشر خواسته‌اند مانع ادامه‌ی این جنایات و حمله‌ی اشغالگرانه‌ی ترکیه به کردهای شمال سوریه شوند.