ناکامی تلاش وقیحانه خبرگزاری آ.آ؛ جنایت جنگی دولت ترکیه در قتل نوزاد ٣ ماهه لو رفت

خبرگزاری آناتولی تصاویری ویدیویی را از هواپیماهای تجسسی پخش کرد که در آن هواپیماها غیرنظامیان را بمباران می‌کنند. نکته جالب اینکه این مرکز به گونه‌ای عمل کرد که مدارک کافی در رابطه با بمباران غیرنظامیان از سوی جنگنده‌های ترکیه را لو داد

خبرگزاری آناطولی خبرگزاری رسمی دولت ترکیه است. صحت خبرهای آن بیشتر از مشروعیت رژیم ترکیه نیست. دستگاه دروغ‌پراکنی ناآگاهانه جنایت جنگی دولت ترکیه در کشتار غیرنظامیان را لو داد و تصاویر قید شده در بیمارستان هم ادعاهای این رسانه دروغگو را فاش کرد.

 

خبرگزاری آناتولی تصاویری ویدیویی را از هواپیماهای تجسسی پخش کرد که در آن هواپیماها غیرنظامیان را بمباران می‌کنند. نکته جالب اینکه این مرکز به گونه‌ای عمل کرد که مدارک کافی در رابطه با بمباران غیرنظامیان از سوی جنگنده‌های ترکیه را لو داد. با اینهمه خبرگزاری مذکور مدعی شد که بمبهایی که از سوی جنگنده‌ها مردم را هدف قرار می‌دهند از سوی ی.پ.گ در زمین جاسازی شده‌اند(!). تلاش خبرگزاری رسمی دولت ترکیه برای منتسب کردن این جنایت جنگی به مبارزان ی.پ.گ به حدی کودکانه و مضحک است که بسادگی قابل تشخیص است.

 

آناتولی آژانسی (آ.آ) که عنوان خبرگزاری رسمی دولت ترکیه را یدک می‌کشد روز ۵ مارس تصاویری را منتشر کرد که در آن بمباران خانواده روستای فریریه از سوی هواپیماهای ترکیه نشان داده می‌شود. با اینهمه آ.آ سعی کرد که این جنایت بشری را به مبارزان ی.پ.گ نسبت دهد. تلاش مفتضحانه‌ی آ.آ برای سیاه نمایی ی.پ.گ، خود به مدرکی مستدل از ارتکاب جنایت دولت ترکیه در حمله به کودکان و زنان عفرین است.

 

چه روی داد؟

هواپیماهای جنگنده دولت غاصبگر ترکیه روز ۵ مارس ساکنان روستای فریریه از توابع جندرس را حین خروج از روستا هدف قرار دادند و در این حمله نوزاد سه ماهه "دیانا غازی الصالح" و "محمود علو"(٢۵ ساله) را به شهادت رساندند. در این بمباران عبدالله ترکی داوود، خدیجه مصطفی، صبحی غازی الصالح، سیعه جمال الصالح و عطور الصالح هم زخمی شدند.

حین فرار بسوی تبهکاران از سوی دولت ترکیه بمباران شدند

زخمی‌ها و شهدای این حمله دقایقی بعد از سوی ساکنان دیگر روستا به بیمارستان آورین شهر عفرین منتقل شده بودند و زخمی‌ها در حین ورود به بیمارستان گفته بودند که جنگنده‌های ترکیه آنان را بمباران کرده‌اند. شواهد نشان داد که خانواده مذکور از خویشاوندان تبهکاران مهاجم همکار ارتش ترکیه بوده‌ وحین فرار بسوی ارتش تُرک و تبهکاران آن از سوی جنگنده‌ها هدف قرار گرفته‌اند. اعضای خانواده زخمی‌ها در بیمارستان آورین گفته بودند؛"خویشان ما در میان گروه ارتش آزاد سوریه[تبهکاران تحت حمایت ترکیه] هستند و نمی‌توانیم در این رابطه چیزی بگوییم."

 

آناطولی تصاویر پهپاد تجسسی را لو داد

خبرگزاری آناطولی که ید بالایی در انتشار خبرهای کذب دارد روز گذشته خبری را با عنوان " مین گذاری پ.ک.ک/ی.پ.گ در مسیرخروج غیرنظامیان از عفرین" منتشر کرد. در این گزارش بخوبی نشان داده شده است که هواپیماهای جنگنده ترکیه چگونه غیرنظامیان از جمله نوزاد سه ماهه را بمباران می‌کنند. نکته جالب‌تر اینکه استفان دوریچ، سخنگوی سازمان ملل در راستای مشروعیت بخشی به کشتار کودکان از سوی ترکیه مدعی شده بود:"ی.پ.گ اجازه خروج از شهرها را به غیرنظامیان نمی‌دهد"، خبرگزاری آناطولی ادعاهای سخنگوی سازمان ملل را هم به خبر مبتذلانه خود ضمیمه کرد. تصاویر ویدیویی منتشر شده کذب بودن تمام ادعاها دولت ترکیه را به اثبات می‌رساند.

 

فعالیت ضدرسانه‌ای خبرگزاری آناطولی و اعتراف‌های روزافزون

در بخش اول تصاویر خبرگزاری آناطولی دو نفر دیده می‌شوند که در منطقه‌ای که مکان آن معلوم نیست در حال مین‌گذاری هستند. اما این دو نفر سپس فرار کرده و از سوی جنگنده‌ها هدف قرار می‌گیرند.

 

سپس خبرگزاری مدعی می‌شود که "٣۶ ساکن روستا از ترس تروریست‌ها فرار کردند و سوار بر کامیون در حال خروج هستند." بر این مبنا هویت مسافران معلوم شده و غیرنظامی هستند.

 

آنچنان که در تصاویر ویدیویی دیده می‌شود این کامیون از سوی هواپیماهای جنگنده بمباران می‌شود، اما خبرگزاری در متن خبر فارغ از تصویری که خود به آن استناد کرده، مدعی شد که خودرو حین تصادم با بمب کنار جاده‌ای تروریستها منهدم می‌شود.(!)

 

بمبی که هواپیمای جنگنده ترکیه بسوی خودرو پرتاب کرده بود آنرا به تمامی منهدم نکرد و پس از چند متر کامیون مذکور توقف می‌کند. سرنشینان از خودرو بسرعت پیادە شدە و پا به فرار می‌گذارند. در این میان هواپیما بازهم غیرنظامیان را حین فرار بمباران می‌کند.

 

مورد از همه جالبتر اینکه نشانگر هواپیمای تجسسی زمانی که کاملا روی غیرنظامیان تنظیم می‌شود هدف قرار داده می‌شوند.

 

علیرغم ویدیویی که در حال پخش است خبرگزاری آناطولی با دلایل کودکانه مدعی می‌شود که این افراد "حین فرار روی میادین مین ترورسیتها می‌روند" و اینگونه زخمی شده‌اند.

دستگاه دروغ‌پراکنی ترکیه مدعی است:"در انفجار سه نفر از جمله کودک سه ماهه‌ جان خود را از دست داده‌اند" و فردی به نام محمد نور علو را به عنوان شاهد معرفی می‌کند -به اصطلاح از اعضای خانواده وی دو تن جان خود را از دست داده‌اند -و سخنان وی را با هدف منتسب کردن حمله به ی.پ.گ منتشر کرده است.

ساکنان روستا حین انتقال زخمی‌ها به بیمارستان آورین تصریح نمودند که هواپیماهای جنگنده رژیم تروریستی ترکیه آنان را هدف قرار داده و نوزاد سه ماهه را کُشتند.