نشست کمیته رهبری پ.ك.ك برگزار شد

کمیته رهبری حزب کارگران کردستان-پ.ك.ك نشست عادی خود را در روزهای ٢١-٢۴ آوریل ٢٠١٨/ ١-۴ اردیبهشت ١٣٩٧ در کوهستان‌های آزاد کردستان برگزار کرد. پ.ك.ك در این رابطه بیانیه‌ای منتشر کرده است.

کمیته‌ رهبری پ.ك.ك در بیانیه‌ای اعلام کرده است که در نشست عادی مقاومت انقلابی-دمکراتیک فراگیر خلق‌مان و دوستان علیه حملات گسترده نژادپرستانه و قتل‌عامگر از جنبه‌های ایدئولوژیک، سیاسی، سازمانی و نظامی به شیوه‌ای وسیع مورد ارزیابی قرار گرفته است. اعلام شد که با هدف تقویت هر چه بیشتر مبارزه آزادیخواهانه و دمکراتیک بر مبنای مقاومت گسترده تصمیمات و برنامه‌ریزی لازم اخذ شده است.

 

در بیانیه آمده است:"نشست ما با یاد از رفیق دلال آمَد و شهدای مقاومت عفرین از تمام شهدای راه آزادی تجلیل نمود و به ایستار انقلابی خلق ما و نیروهای دمکراتیک که در ٨ مارس، نوروز، مقاومت عفرین و اول ماه مه خود را نشان داد و همچنین به عملیات سرنوشت‌ساز نیروهای گریلای قهرمان علیه اشغالگران فاشیست درود فرستاد. از تمام نیروهای دمکراتیک خواست تا علیه فاشیسم آ.ک.پ/م.ه.پ استعمارگر و قتلعامگر مبارزه آزادیخواهی و دمکراسی‌طلبی را تقویت و متحد نمایند.

 

حصر عبدالله اوجالان

نشست کمیته رهبری ما وضعیت کلی مقاومت دمکراتیک فرافگیر علیه حملات گسترده نژادپرستان را مورد ارزیابی قرار داد. فشار و انزوای شدید در امرالی بر رهبر عبدالله اوجالان و رفقای دیگر محبوس وی را همچون موضوعی اصلی بررسی کرد. در این رابطه خاطرنشان کرد که علیه ادعاهایی که با هدف جنگ روانی از سوی دشمن پیروی می‌شوند با حساسیت رفتار شود و در برابر فشارها و انزوای رژیم فاشیست حاکم بر ترکیه تعامل آگاهانه لازم است. گزارش سازمان منع شکنجه که دو سال پیش تهیه شد و در نوروز امسال منتشر شد نتوانست انتظارات خلق کرد و افکار عمومی را برآورده نماید. بالعکس به خشم کردها و دوستان آنان دامن زده است. نشست ما این اقدام را با هدف جنگ روانی فاشیست‌ها و برای تضعیف نارضایتی خلقمان قلمداد نمود. در نشست ما تأکید شده است که رفتار با رهبر آپو خط قرمز ما و تمام نیروهای دمکراتیک است و بر این مورد تأکید نمود که برای آگاه نمودن جامعه و افکار عمومی باید زمینه‌های دیدار سی‌پی‌تی، خانواده و وکلای رهبری برای دیدار منظم از امرالی فراهم شود. از تمام افراد و گروهایی مرتبط خواست تا به مسئولیت‌های خود در این راستا عمل نموده و تلاش نمایند. نشست ما به مبارزات و کمپین‌های مربوط به آزادی رهبر عبدالله اوجالان درود می‌فرستد و از خلقمان و دوستانمان در چهار بخش کردستان و خارج از میهن می‌خواهد که فعالیت‌ها و مبارزه تاریخی خود در این راستا را هر چه بیشتر گسترده‌تر نمایند.

 

اتحاد ملی

نشست کمیته رهبری بر اهمیت تاریخی اتحاد ملی در تمام عرصه‌های مبارزه تأکید نمود، در این رابطه لزوم اتحاد ملی-دمکراتیک خلق کُرد را خاطرنشان کرده و بر مبارزه مشترک در هر چهاربخش و خارج از میهن با خلق‌های دیگر اصرار دارد. در این چهارچوب یادآوری می‌نماید که در تمام عرصه‌ها به وظایف خود عمل نماید و از تمام نیروهای دخیل می‌خواهد که به وظایف تاریخی خود عمل کنند، الخصوص همبستگی و اتحاد وظیفه تاریخی و وصیت شهیدان ماست.

 

از شهیدان ماه مه تجلیل به عمل آمد

نشست کمیته رهبری ما در روزهای پایانی ماه آوریل برگزار شد. ماه مه در واقع چنان ماهی است که هر روز با خون شهیدان قهرمان در انقلاب کردستان و ترکیه رنگین شده است. به این مناسبت از عضو کمیته مرکزی پ.ك.ك و فرمانده مقاومت حیلوان-سیورک رفیق محمد کاراسونگور و قهرمان گرانقدر حزبمان ابراهیم بیلگین در سی‌وپنجمین سالروز شهادت آنان تجلیل می‌نماییم. همچنین دومین سالروز شهادت فرمانده عرصه آمَد رفیق آزاد سیسر که در دوم مه به کاروان جانباختگان راه آزادی کردستان ملحق شد یاد می‌نماییم. در چهل و ششمین سالروز شهادت دنیز گزمیش، یوسف آصلان و حسین اینان از پیشاهنگان جنبش انقلابی ترکیه، که در ۶ مه ١٩٧٢ اعدام شدند تجلیل می‌کنیم. از رهبران مقاومت گزی و انقلاب ترکیه، دوست صمیمی خلق روژاوا و خلق‌های سوریه اولاش بایراکتار اوغلو که در نهم مه ٢٠١٧ در جنگ با داعش به شهادت رسید یاد می‌کنیم. از فرمانده گریلا و هنرمند پیشاهنگ و مبارز زنان آزاد "هوزان مزگین- غربت آیدن" که در ١١ آوریل به شهادت رسید در ٢۶امین سالروز شهادت تجلیل می‌نماییم. ما یکبار دیگر سوگند یاد می‌کنیم که از میراث شهیدان خود که همانا بودن و آزادیمان است صیانت به عمل آوریم و آرمانهای آنان را محقق کنیم. از خلق میهن‌دوست و نیروهای دمکراتیک می‌خواهیم که در هر روز از ماه مه از شهیدان یاد کنند و در خطمشی شهیدان اراده خود را نیرومند نمایند و مبارزه آزادیخواهی را گسترده‌تر ادامه دهند.