نمایندگان ه.د.پ آمَد دست به اعتصاب غذا زدند

​​​​​​​نمایندگان حزب دمکراتیک خلق‌های کلانشهر آمَد اعتصاب غذای سه روزه‌ای را برای محکومیت حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان اعلام کردند

نمایندگان ه.د.پ آمد برای پایان دادن به حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان دست به اعتصاب غذای سه روز زدند. تحصن در سالن کنفرانس ودات آیدین واقع در ساختمان مرکزی ه.د.پ شهر آمد برگزار می‌شود. هر کدام از سلجوق مزراکل، درسیم داغ، رمزیه توسون، سمرا گوزل، موسی فارسوغلوکار و صالحه آیدنیز نمایندگان ه.د.پ در اعتصاب غذا شرکت کرده‌اند. این نمایندگان قبل از آغاز تحصن اعتصاب غذا کنفرانسی مطبوعاتی برگزار کردند.

 

سلجوق مزراکل نماینده ه.د.پ بیانیه‌ای را قرائت کرده و خاطرنشان کرد که اعتصاب غذای لیلا گووَن رییس مشترک کنگره جامعه دمکراتیک ٢۶ روز را پشت سر گذاشته است.

وی به حمله نیروهای پلیس به متحصنین در مرسین اشاره کرده و تصریح نمود که حکومت آ.ک.پ با فشار و زورگویی به‌ فعالیت‌های آشتی‌جویانه حمله‌ور می‌شود و بر تداوم بحران اصرار دارد.

 

 این نماینده مجلس ترکیه افزود که برای حمایت از فعالانی که دست به اعتصاب غذا زده‌اند آنان هم اعتصاب غذای سه روزه خود را آغاز می‌کنند.

 

مزراکل از حکومت ترک خواست که به مطالبات انسانی متحصنین پاسخ دهد و راه گفتگو و مذاکره را آغاز کند. وی دولت ترکیه را مسئول هرگونه عواقب آتی تداوم اعتصاب غذا دانست.