"نه برای مرگ، بلکه برای زندگی آزاد این راه را پی گرفتیم"

​​​​​​​مسعود آتش از زندانیان سیاسی کردستان در بخش F زندان شماره ٢ کاندیرا در ٨۵مین روز اعتصاب غذای نامحدود است. او در سخنانی گفته است:"نه برای مرگ بلکه برای زندگی آزاد این راه را پی‌ گرفتیم."

اعتصاب غذای لیلا گووَن رییس مشترک ک.ج.د و پارلمانتار جولمرگ ه.د.پ در ١٢٣مین روز همچنان ادامه دارد. پس از آغاز اعتصاب توسط گووَن ٣٣١ زندانی پرونده پ.ک.ک وپاژک در ۶۶ زندان رژیم ترک دست به اعتصاب غذا زدند و مقاومت آنها امروز وارد ٨۵مین روز خود شد. از اول مارس هم تمام زندانیان پرونده پ.ک.ک و پاژک در زندان‌های رژیم ترک دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

 

مسعود آتش از زندانیان پرونده پ.ک.ک محبوس در بخش F زندان شماره ٢ کاندیرا در ٨۵مین روز اعتصاب غذاست. امین قربان نویسنده و مترجم که از همبندی‌های مسعود آتش است با وی مصاحبه‌ای انجام داده است و به واسطه وکلای خود آنرا به خبرگزاری مزپوتامیا فرستاده است.

 

آتش از سردرد شدید و سوزش چشم خود سخن گفته اما با اینهمه خاطرنشان می‌کند که با روحیه‌ای که از مقاومت می‌گیرد به مبارزه ادامه می‌دهد.

 

نه برای مرگ بلکه برای زندگی آزاد و شرافتمند است

آتش یادآوری کرده است که هیچ راهی دیگری باقی نمانده و آنان دست به اعتصاب غذا زده‌اند. وی می‌گوید:"اینکه انسان جسم خویش را به اعتصاب و مرگ واگذار نماید کار آسانی نیست. اما اگر مسئله شرف و آزادی باشد شرایط تغییر می‌کند. به نظر من هر کسی که به اعتصاب می‌پیوندند نیروی عظیمی را در خویش احساس می‌کند. ما اعتصاب غذا را با اراده خویش و مسئولیت وجدانی شروع کردیم. فعالیت‌هایی مثل اعتصاب غذا نیازمند اراده‌ای آزاد است. البته، انتخاب ما این نبود، اما فعالیتی سیاسی است که انسان مجبور به انجام آن می‌گردد. اگر حیثیت و آزادی وجود نداشته باشد، صرف زندگی بیولوژیک انسان، فاقد معنی است. ما نه برای مرگ، بلکه برای زندگی آزاد این راه را برگزیدیم. اما اگر زندگی آزاد و شرافتمند به قیمت جان تمام شود آماده‌ایم زندگیمان را فدا کنیم. نه شخص من و نه رفقایم از این واقعیت صرف نظر نمی‌کنیم. برای جلوگیری از چنین رویدادی جامعه باید وارد میدان شود و به حصر در امرالی پایان دهند."

 

پایان حصر به شکست فاشیسم می‌انجامد

آتش خاطرنشان کرده است که رفتار دولت ترک با رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان، معیار تعامل این رژیم با کردهاست. او می‌افزاید:"شکست حصر به معنی در هم شکستن فاشیسم است. پارادایم آقای اوجالان برای خاورمیانه به مبنایی برای تمام ارزش‌ها مبدل شده است." به گفته وی تنها راه پایان دادن به بحران‌های خاورمیانه استفاده از پارادایم عبدالله اوجالان است. به همین دلیل است که کردها و خلق‌های دیگر خاورمیانه از اوجالان به عنوان رهبر خویش نام می‌برند.

 

مسعود آتش خلق کرد در چهاربخش کردستان و خارج از میهن را به ارتقای مبارزه فراخوانده است. او در ادامه می‌گوید که نیرو و روحیه خود را از فلسفه اوجالان و مقاومت امرالی کسب می‌کند. وی می‌افزاید:"اوجالان میگوید که یا زندگی آزاد یا هیچ. البته شخصیت آزاد کرد که عبدالله اوجالان آنرا آفرید ثمرەی‌ همین اندیشه است. همچنین پیشاهنگی یک رفیق زن همچون رفیق لیلا گووَن نیروی مضاعفی به ما می‌دهد."

 

به حلقه‌ای از آتش مبدل شویم

آتش در خاتمه سخنان خود آحاد جامعه را به گردآمدن پیرامون اندیشه‌های اوجالان فراخواند. وی خواستار مشارکت فعالانه خلق برای پایان دادن به حصر امرالی، درهم شکستن فاشیسم و بنیاد نهادن کردستان آزاد شد.