نورالدین دمیرتاش: پ.ک.ک پرچمدار سوسیالیسم است

نورالدین دمیرتاش عضو کمیته روشنفکری و هنری پ.ک.ک به مناسبت چهلمین سال تأ‌سیس حزب کارگران کردستان گفت؛ پ.ك.ك به پرچمدار سوسیالیسم در جهان مبدل شده است. وی خواستار گسترش هر چه بیشتر مبارزه سوسیالیستی علیه فاشیسم شد

نورالدین دمیرتاش عضو کمیته روشنفکری و هنری پ.ك.ك چهلمین سالروز تأسیس حزب کارگران کردستان- پ.ك.ك را به رهبر عبدالله اوجالان رهبر خلق کرد، گریلاهای جنبش آزادیخواهی کردستان، خلق مبارز کرد و تمام خلق‌های تحت ستم جهان تبریک گفت. دمیرتاش در گفتگو با خبرگزاری فرات به ارزیابی چهل سال مبارزه پ.ک.ک پرداخت.

 

پ.ک.ک راه مقاومت، پیروزی و امید به زندگی آزاد را بنیان نهاد

دمیرتاش در آغاز سخنان خود گفت: پ.ک.ک برای کردها، ترکها، سریانی‌ها، عرب‌‌ها، چرکس‌ها و تمام دیگر خلق‌ها و باورمندی‌های خاورمیانه به سمبل و پیشگام مبارزه آزادیخواهی و دمکراسی مبدل شده است.

 

وی افزود؛ برای خلق‌های تحت ستم پ.ک.ک به مثابه مقاومت، مبارزه برای پیروزی و امید به زندگی آزاد می‌ماند که از آن الهام گرفته و با اتکا به اراده و نیروی خود برای تحقق آرمان‌های آزادیخواهی و برابری تلاش می‌كنند.

 

پ.ک.ک دارای چنان ریشه فکری و دانایی است که شکست‌ناپذیر است

دمیرتاش خاطرنشان کرد" خلق‌های خاورمیانه با مبنا قرار دادن رویکردهای پ.ک.ک سیستم‌های جایگزینی را در برابر مدرنیته سرمایه‌داری ایجاد کرده‌اند. پ.ک.ک با وجدان، قهرمانی، و آزادی آراسته شده است. پ.ک.ک دارای چنان ریشه فکری و دانایی است که غیرقابل شکست است. دارای چنان توانی است که چاره‌یابی مسائل و بحران‌ها را هم در خود جای داده است.

 

دمیرتاش تصریح کرد" در هر شرایطی و هر زمانی پ.ک.ک راهکار حل مشکلات را ارائه می‌کند. زیرا پ.ک.ک دارای جوهری سوسیالیستی است و خلق‌های جهان هم به این حقیقت واقفند."

 

پ.ک.ک پرچمدار سوسیالیسم است

نورالدین دمیرتاش تلاش‌های امپریالیسم و جهان سرمایه‌داری برای به حاشیه‌راندن و انزوای پ.ک.ک را بی‌نتیجه خواند و گفت؛ توطئه‌های آنان به شکست می‌انجامند، زیرا پ.ک.ک به جنبش آزادی [در جهان] مبدل شده و ورد زبان و افکار خلق‌های جهان شده است.

 

برای شکست فاشیسم و آزادی کردستان همه را فرامی‌خوانم

دمیرتاش پ.ک.ک را پیشاهنگ سوسیالیسم عملی دمکراتیک خواند که در آن با تحلیل و آنالیزهای [تاریخی- فلسفی] به جامعه بشری و آرمان‌های آن نیرویی تازه بخشیده و افزود:

"مبارزه سوسیالیستی به مبارزه انسانی انجامیده است. همچنان که رهبر آپو خاطرنشان کردند 'اصرار بر سوسیالیسم اصرار بر انسانیت است' ما با مبنا قرار دادن این حقیقت، بر بنیان خطمشی پ.ک.ک و رهبری و در سایه پرچم سوسیالیستی پیروزی را به دست می‌آوریم.

 

به همین مناسبت چهلمین سال تأسیس پ.ک.ک را به تمام نیروهای چپ‌گرا، سوسیالیست، آنارشیست، دمکراتیک، فمینیست، زنان، جوانان و تمام کسانی که برای آزادی مبارزه می‌کنند و تمام بشریت که مقاومت، امید، رهایی و آزادی و پیروزی را در سوسیالیسم می‌بینند تبریک می‌گویم.

 

از همه می‌خواهم پ.ک.ک‌ ای بودن، جوهر سوسیالیستی، اجتماعی و جوهر دمکراتیک آنرا بیش از پیش بشناسند و در مورد آن تحقیق کنند. به ویژه برای پایان دادن به حصر رهبری و آزادی ایشان لازم است به عمر فاشیسم پایان داد و کردستان را آزاد کرد. درخواست من از همگان این است."

 

دیکتاتوری اردوغان- باغچلی در شرف فروپاشی است

نورالدین دمیرتاش اظهار کرد که خط ملت دمکراتیک اوجالان در جنگ جهانی سوم سرنوشت خاورمیانه و سرتاسر جهان را علی رغم تداوم توطئه‌های بین‌الدولی به کلی تغییر می‌دهد.

 

دمیرتاش مراتب احترام خود را به تجمعات و گردهمایی‌های اعتراضی علیه توطئه‌ها اخیر بیان کرده و افزود:"گریلاهای کردستان همیشه از دستاوردهای خلق‌ها دفاع کرده و خواهند کرد. پ.ک.ک با اتکا به نیرو، توان روشنفکری و فرهنگی نوین خویش علیه تمام آنانی که خون بشریت را می‌مکند ایستادگی می‌کند. با پیشاهنگی زنان و جوانان به مبارزه سوسیالیستی ادامه داده و فاشیسم را در گور می‌نهد. فاشیسم هیچگاه نتوانست اظهار وجود همیشگی کند. هیچ کس هم نباید نام خود را در اسناد تاریخی حمایت از فاشیست‌ها قید کند. دیکتاتورهای می‌آیند و می‌روند. البته هیچ تفاوتی میان دیکتاتورها و دیکتاتوری اردوغان- باغچلی وجود ندارد.

 

لازم است دیکتاتوری اردوغان- باغچلی آگاه باشد که در صفحه‌های سیاه تاریخ جاه گرفته‌اند و سوابق آنان و جنایت‌هایشان قید شده است. آنان نخواهند توانست از فروپاشی نجات یابند.

 

دمیرتاش در ادامه تأکید کرد:"خلق ما یقین داشته باشد که دیکتاتوری اردوغان- باغچلی نخواهد توانست خود را از فروپاشی نجات دهد."

 

نورالدین دمیرتاش در پایان از هنرمندان خواست تا از ارزش‌های هنر انقلابی صیانت به عمل آورده و جوانان را فراخواند تا برای گسترش صفوف مبارزه سوسیالیستی به نیروهای گریلا بپیوندند.