نوزده نظامی اشغالگر در برادوست از پای درآمدند

مرکز مطبوعات و اطلاع رسانی نیروی مدافع خلق می‌گوید طی درگیری‌های روی داده با ارتش غاصب ترکیه درون مرزهای جنوب کردستان طی یک هفته اخیر دستکم نوزده نظامی اشغالگر کشته شده اند. مرکز درگیری‌ها، منطقەی برادوست بوده است

مرکز مطبوعات و اطلاع رسانی نیروی مدافع خلق می‌گوید طی درگیری‌های روی داده با ارتش غاصب ترکیه درون مرزهای جنوب کردستان طی یک هفته اخیر دستکم نوزده نظامی اشغالگر کشته شده اند. مرکز درگیری‌ها، منطقەی برادوست بوده است. ه.پ.گ همچنین از تلفات سنگین ارتش در ایالت آمَد خبر داده است.

 

ه.پ.گ طی گزارشی که در وبسایت رسمی آن منتشر شده است اعلام کرد گریلاهای آن روز نهم آوریل عملیاتی علیه نیروهای اشغالگر ترکیه در نواحی للیکان و کوورته انجام دادند. ارتش ترکیه از روز پنجم آوریل عملیات برون مرزی در این مناطق را آغاز کرده بود.

 

در حمله گریلاهای کردستان که توسط تله انفجاری انجام شد، دستکم ١٠ نظامی از پای درآمدند. ارتش با استفاده از هلی‌کوپترهای جنگی اجساد کشته شدگان را به ترکیه منتقل کرده است.

 

طبق این گزارش، روز چهارشنبه یازدهم آوریل نیز انفجاری در میان نظامیان ترکیه در ارتفاعات للیکان روی داد که ۵ نظامی را به کام مرگ فرستاد و شش تن دیگر را زخمی کرد.

 

صبح چهارشنبه در اثر حمله مشابه به نیروهای اشغالگر در همان منطقه، چهار نظامی دیگر کشته و پنج تن زخمی شدند.

 

صبح پنجشنبه نیز درگیری‌های سنگینی در للیکان بوقوع پیوسته است اما ه.پ.گ از تعداد تلفات دشمن ابراز بی‌اطلاعی کرده است. پ.ک.ک پیش از این به مقامات آنکارا هشدار داده بود عملیات برون مرزی ارتش در جنوب کردستان را در هم خواهد کوبید.

 

ه.پ.گ در بخش دیگری از گزارش خود مسئولیت حمله به یک خودروی نظامیان ترکیه طی روز نوزدهم مارس در حدفاصل نواحی "هنه" و "هگا سور" در ایالت آمد را قبول کرده و می‌گوید در این حمله معاون فرمانده پایگاه هگاسور با نام "یاسین اوپچی" کشته شد.

 

ه.پ.گ همچنین مسئولیت مرگ ٧ نظامی و جراحت چهار نظامی دیگر طی انفجار روز یازدهم مارس در نواحی روستایی پیران از توابع آمد را بر عهده گرفته است.

 

علاوه بر این، شش ارتشی دیگر طی درگیری‌های روز سیزدهم مارس در ایالت آمد کشته و دستکم ٧ تن زخمی شده اند.