نوزدهمین روز اعتصاب سراسری در بانه؛ قطع اینترنت و استقرار نیروهای ضدشورش

اعتصاب کسبه و بازار شهر بانه در نوزدهمین روز همچنان ادامه دارد

اعتصاب کسبه و بازار شهر بانه در نوزدهمین روز همچنان ادامه دارد

 

به گزارش خبرگزاری فرات به نقل از منابع آگاه محلی بازاریان و کسبه شهر بانه همچنان به اعتصاب ادامه می‌دهند. رژیم ایران برای جلوگیری از بازتاب وقایع این شهر و ممانعت از گسترش هر چه بیشتر نارضایتی‌ها اینترنت بانه را از سه‌شنبه (١ مه/١١ اردیبهشت) مسدود کرده است.

جمهوری اسلامی از هراس قیام مردمی علیه رژیم در پی تداوم اعتراضات اواخر هفته گذشته نیروهای ضدشورش را از شهرهای مریوان و سنه و سقز به بانه اعزام کرده است.

 

از سوی دیگر منابع آگاه از شهر بانه به خبرگزاری فرات اعلام کردند که از روز چهارشنبه (٢ مه/١٢ اردیبهشت) وضعیت امنیتی شهر بانه بصورت حکومت نظامی اعلام نشده درآمده است و تمام ورودی و خروجی‌های این شهر تحت کنترل شدید نیروهای پلیس و یگان ویژه قرار داده شده است.

 

بازاریان شهر بانه و جوانرو از ١۵ آوریل/ ٢۶ فروردین در حرکتی نمادین به نشانه‌ اعتراض به افزایش تعرفه‌های گمرکی و بستن گذرگاههای مرزی دست به اعتصاب عمومی زدند و این فعالیت اعتراضی به شهرهای دیگر در استان‌های کرماشان، سنه و اورمیه کشیده شد.

 

شهروندان بانه‌ای اعلام کرده‌اند که سیاست‌های تحمیل فقر از سوی رژیم ایران بر خود را نخواهند پذیرفت و به اعتراض‌های دمکراتیک تا کسب نتیجه مطلوب خود ادامه می‌دهند. معترضین نسبت به هرگونه اعمالی که سبب تشنج در بانه شود به جمهوری اسلامی هشدار داده‌اند.