نچیروان بارزانی به دیکتاتور ترکیه تبریک گفته و پ.ک.ک را "اشغالگر" خواند

نچیروان بارزانی رییس حکومت اقلیم کردستان قبل از ظهر امروز در کنفرانسی مطبوعاتی در هولیر شرکت کرده و پ.ک.ک را "اشغالگر" خواند.

نچیروان بارزانی رییس حکومت اقلیم کردستان قبل از ظهر امروز در کنفرانسی مطبوعاتی در هولیر شرکت کرده و پ.ک.ک را "اشغالگر" خواند.

 

بارزانی در میان سخنان خود تلویحا اعتراف کرد که در حملات رژیم غاصب ترکیه به جنوب کردستان غیرنظامیان کشته می‌شوند. نیچیروان بارزانی در خلال هشت ماه حمله همه‌ جانبه ارتش ترکیه و کشتار غیرنظامیان در جنوب کردستان سکوت کرده است. نچیروان بارزانی با وقاحت هر چه تمام مدعی شد؛ "پ.ک.ک بخش بزرگی از اقلیم کردستان را اشغال کرده و از اینجا به ترکیه حمله می‌کند."

 

نچیروان بارزانی افزود:"ما مخالف این وضعیت هستیم که از اقلیم کردستان به ایران و ترکیه حمله شود." بارزانی در سخنان خود هێچ اشاره‌ای نفوذ سربازان ترکیه به عمق ٣٠ کیلومتری خاک اقلیم کردستان نکرد و چشم بر اشغالگرای ارتش ترکیه بست.

 

رییس حکومت اقلیم کردستان به احزاب کُرد روژهلات کردستان[ حزب دمکرات کردستان و کومله] هم حمله کرده و گفت:"بارها به گروههای مخالف ایرانی و پ.ک.ک گفته‌ایم که از خاک اقلیم برای حمله استفاده نکنند. آنچه صورت می‌گیرد تنها بخشی از ماجراست. خلق باید در جریان رویدادها قرار گیرند."

 

به گفته سیاستمداران مستقل کُرد آنچه که از آن به عنوان حکومت اقلیم کردستان نام برده می‌شود از سوی خانواده بارزانی‌ها غصب شده و ثمره مبارزه صد ساله کردها در جنوب کردستان از سوی جریان بارزانی‌ها برای تداوم مزدوریگری، چپاول ثروت‌های اقلیم کردستان، فعالیت علیه دیگر بخش‌‌های کردستان و خدمت به اشغالگران مورد استثمار قرار گرفته است.