نیروهای اسایش حزب دمکرات کردستان عراق به خلق کُرد حمله کردند

نیروهای آسایش حزب دمکرات کردستان عراق در شهرک قصره به خلق کُرد که برای اعلام نارضایتی بسوی سیدکان در راه بودند حمله کردند

نیروهای آسایش حزب دمکرات کردستان عراق در شهرک قصره به خلق کُرد که برای اعلام نارضایتی بسوی سیدکان در راه بودند حمله کردند

 

تعداد زیادی از میهن‌دوستان جنوب کردستان بامداد دیروز (شنبه ٢١ آوریل) از شهرهای سلیمانیه، هولیر، رانیه، قلادزه، کلار و قندیل با سازماندهی سازمان زنان آزادیخواه کردستان-رژاک بسوی سیدکان براه افتادند اما با ورود به شهرک سیدکان از سوی نیروهای آسایش حزب منسوب به بارزانی‌ها هدف حمله قرار گرفتند. نیروهای آسایش پ.د.ک از حرکت انبوه مردم به سوی سیدکان ممانعت به عمل آوردند.

 

در این راهپیمایی که با مشارکت شیلان شاکر ریاست مشترک جنبش آزادی، آسو محمد ریاست مشترک مجلس خلق قندیل و سلام عبدالله نامزد انتخابات مجلس عراق، اعضای رژاک و نمایندگان احزاب دیگر برگزار شد با در دست گرفتن پرچم‌های پ.ک.ک حمایت خود را از نیروهای گریلا  و مبارزه آزادیخواهی کردستان اعلام کردند.

 

شرکت کنندگان با سردادن شعارهایی با مضمون "زنده‌باد کردستان"، "زنده‌باد مقاومت سیدکان"، "اشغالگر را بیرون کنیم" و "زنده‌باد گریلا" تصاویر شهدای اخیر حملات هوایی رژیم غاصب ترکیه به جنوب کردستان را با خود حمل کردند.

 

نکته جالب اینکه نیروهای آسایش پ.د.ک مانع فعالیت رسانه‌ای در این منطقه شدند و اقدام به شلیک تیر هوایی کردند.

 

مسئولان پست بازرسی قصره در گفتگو با نماینده هیئت خلق اعلام کردند "مافوق دستور داده است". به گفته برخی از شرکت کنندگان "مافوق" مورد نظر نیروهای آسایش مسئولان میت ترکیه در هولیر می‌باشند که با سرکردگان پ.د.ک روابط گرمی دارند.

 

شرکت کنندگان پس از مانع‌تراشی عناصر وابسته به پ.د.ک شعارهای "مرگ بر خائن" سردادند.