نیروهای امنیتی هیئت فعالین حامی خانواده حسین پناهی را بازداشت کردند

نیروهای امنیتی دیروز گروهی از فعالین اجتماعی که از تهران به دیدار با خانواده حسین پناهی رفته بودند را برای ساعاتی بازداشت کردند.

در روزهای گذشته جمعی از فعالین حوزەهای مختلف در سفر به کردستان با خانواده رامین حسین پناهی دیدار کرده و خواستار لغو حکم اعدام او شده اند. نیروهای امنیتی دیروز گروهی از فعالین اجتماعی که از تهران به دیدار با خانواده حسین پناهی رفته بودند را برای ساعاتی بازداشت کردند. محمد نوری زاد نویسنده ایرانی یکی از اعضای این هیئت بود که می‌گوید نباید اجازه داد رامین قربانی بی‌عدالتی شود.

به دنبال آنکه گفته شد رامین حسین پناهی زندانی سیاسی کرد پس از ماه رمضان اعدام خواهد شد، گروههایی از فعالین سیاسی و اجتماعی از شهرهای دیگر به دیدار خانواده حسین پناهی در یک روستای شهرستان دهگلان رفته اند.

 

رامین حسین پناهی تیر ماه سال ۱۳۹۶ در حالی بازداشت شد که سه همراه او در حمله مأموران مسلح سپاه به یک خودروی سواری در شهر سنه جان خود را از دست دادند و خودش به شدت زخمی شد.

 

او در دادگاه به اعدام محکوم شده است.

 

روز سه‌شنبه جمعی از فعالان مدنی عمدتا اهل تهران پس از دیدار با خانواده حسین پناهی، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

 

محمد نوری‌زاد، حسن موسوی، امیر علی‌ مرادی، روزبه اکرادی، حوریه فرج زاده، داود فرهادپور و ترانه مرادخانی از اعضای این هیئت بودند.

 

محمد نوری زاد نویسنده منتقد حکومت ایران می‌گوید اجازه نخواهند داد عزیزانشان در یک روال ناجوانمردانه اعدام شوند.

 

نوری زاد و همراهانش پس از چند ساعت بازداشت، آزاد شده اند.

در ادامه حمایتهای مردمی از رامین حسین پناهی، عصر سه شنبه همچنین جمعی از فعالان مدنی شهرستان کامیاران به دیدار خانواده او رفتند. آنها ضمن حمایت از پدر و مادر رامین حسین پناهی، خواهان لغو حکم اعدام این فعال سیاسی شدند.