ه.د.پ به نادیه مراد و دنیس موکویگی تبریک گفت

​​​​​​​ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها- ه.د.پ دریافت جایزه‌ی صلح نوبل توسط نادیه مراد دختر کرد ایزدی و دنیس موکویگی پزشک کنگویی به آنها تبریک گفت

ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها- ه.د.پ دریافت جایزه‌ی صلح نوبل توسط نادیه مراد دختر کرد ایزدی و دنیس موکویگی پزشک کنگویی به آنها تبریک گفت.

 

پروین بولدان و سزای تملی رئیس مشترکهای ه.د.پ در پیام تبریک خود گفتند: ما تبریکات صمیمانه‌ی خود را به فعال مدنی کُرد نادیه مراد و دکتر دنیس موکویگی برای تلاشهای آنها در مقابله با خشونتهای جنسی به آنها تقدیم میکنیم.

 

در ادامه‌ی این پیام آمده است: وجود کسانی مانند نادیه مراد و دنیس موکویگی نشان دهنده‌ی آن است که مبارزه برای آزادی زنان ادامه دارد. وجود این چنین کسانی و مقابله‌ی آنها با خشونت و فشارهای وارد شده به زنان سبب می‌شود تا هیچ نیرویی نتواند مقابل آزادی و یکسانی زنان بایستد.

 

در ادامه پیام ه.د.پ به هزاران زن ایزدی اسیر در دست داعش اشاره شده و آمده است: یک بار دیگر یادآور می‌شویم که هنوز هم هزاران زن ایزدی در دست تبهکاران داعش اسیر هستند، تا زمانی که زنان اسیر دست تبهکاران داعش و گروههای دیگر در کل جهان آزاد نشوند مبارزه‌ی ما ادامه خواهد داشت. ه.د.پ برای پایان دادن به قتل عام زنان، خشونت مقابل زنان، تجاوز و ایجاد جهانی بدون جنگ مبارزه می‌کند. ما برای مبارزه در تمامی عرصه ها عهد می‌بندیم و به نادیه مراد و دنیس موکویگی نیز تبریک می‌گوییم.