ه.پ.گ: ارتش ترکیه غیرنظامیان را هدف قرار داد

مرکز خبررسانی ه.پ.گ با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، هواپیماهای جنگنده‌ی ارتش اشغالگر ترکیه مناطق مسکونی غیرنظامیان را هدف قرار داده و در نتیجه‌ی آن ۵ غیرنظامی زخمی شدند.

  مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کردستان ه.پ.گ با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، ارتش اشغالگر ترکیه مناطق مسکونی غیرنظامیان جنوب کردستان را هدف حملات هوایی قرار داده است. در نتیجه‌ی بمباران کمپ مخمور ۲غیرنظامی و در دهوک ۳ غیرنظامی زخمی شدند.

  متن بیانیه‌ی ه.پ.گ به شرح زیر است:

  " ارتش اشغالگر ترکیه در ساعت ۰۰:۱۰ روز ۱۹ ژوئیه / ۲۸ تیر کمپ شهید رستم جودی (مخمور) را بمباران کرد. دولت اشغالگر ترکیه بدون وقفه منطقه مسکونی غیرنظامیان را هدف قرار داده و در نتیجه‌ی آن ۲ غیرنظامی زخمی شدند. همچنین زیان بسیاری به باغ و زمین‌های کشاورزی وارد شده است.

  ذهنیتی که اهالی مخمور را هدف قرار می‌‌دهد، خلقی که در برابر مصیبت بزرگ داعش مبارزه کرده و مقاومت نمودند، هیچ تفاوتی با ذهنیت داعش ندارد. خلق مخمور در برابر حملات داعش ایستادند، مانع از اشغال جنوب کردستان شده و به نمایندگی از تمامی بشریت مقاومت نمودند. تا زمانیکه سازمان ملل متحد، حکومت عراق و اقلیم کردستان در برابر حملات علیه اهالی مخمور، که از آن‌ها در برابر اشغالگری داعش محافظت نمودند، بیانیه‌ای قانع کننده صادر نکنند، آن‌ها نیز متهم به دست داشتن در این حملات خواهند بود. حریم هوایی عراق تحت کنترل حکومت عراق و نیروهای ائتلاف است و سازمان ملل متحد نیز مسئول محافظت از این کمپ است.

  در زمانیکه جنبش آزادی خواهی کردستان در برهه‌ای تاریخی بسر می‌برد، ‌ائتلاف آ.ک.پ – م.ه.پ به دشمنی با خلق کرد پرداخته و حملاتی ناجوانمردانه را به انجام می‌رساند. دولت ترکیه با حملاتی که علیه اهالی مخمور انجام داد، خلقی که در نتیجه‌ی ستم‌های آن مجبور به کوچ شده‌اند، بار دیگر روی حقیقی خود را نشان داد. دولت فاشیست ترکیه هیچ یک از ارزش‌های خلق کرد را قبول نکرده و به بها‌نه‌های مختلف و به گونه‌ای ناجوانمردانه حمله می‌کند. حمله‌ای که علیه کمپ مخمور انجام شد، حمله‌ای علیه اراده‌ی خلق کرد است. بایستی هر کس به خوبی واقف باشد، ذهنیتی که خلق کرد را هدف قرار می‌دهد باید حساب آن را بپردازد. برای کسانیکه در این حملات ناجوانمردانه زخمی شدند آرزوی سلامتی داریم.

  خودرو روستاییان را هدف قرار دادند

  در مابین ساعت‌های ۱۷ و ۱۸ روز ۱۸ ژوئیه / ۲۷ تیر هواپیماهای جنگنده‌ی ارتش اشغالگر ترکیه روستای سپنداره در چمانکه واقع در دهوک را بمباران کردند. در نتیجه‌ی این بمباران‌ها ۲ خودرو اهالی منطقه هدف قرار داده شد و ۳ غیرنظامی زخمی شدند. در منطقه‌ای که هیچ گونه فعالیتی نظامی نیروهای گریلا وجود ندارد، دولت اشغالگر ترکیه به گونه‌ای آگاهانه غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد. نیروهای اشغالگر به وسیله‌ی این حملات خواهان ایجاد ترس و تسلیمیت در میان خلق جنوب کردستان هستند. برای کسانیکه در نتیجه‌ی این حملات زخمی شدند آرزوی سلامتی داریم و بار دیگر اعلام می‌داریم، از ذهنیت فاشیستی که غیرنظامیان را هدف حمله قرار می‌دهد، حساب خواهیم پرسید. "